Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, April 26, 2011

POKOK MENGKUDU DI LUAR PAGAR

Subur pulak pokok mengkudu ni hidup kat luar tembok rumah aku
bukan aku yang tanam pun
tah cemana pulak dia boleh tumbuh kat celah longkang tu
dulu kecik je sekarang dah besar
dah banyak kali berbuah dah tapi cepat je hilang dipetik dek budak2
tapi aku tak kisah sangat sebab aku bukannya makan buah tu pun
wajar ke aku buang je pokok tu??

4 comments:

munna said...

ni time berpantang mmg tercari-cari pokok ni...takyah buanglah syani ..pokok ni byg gunanya

rasp said...

kalo leh dikuarkan & tanam kat tanah lagik elok kan...
takut akarnya rosakkan longkang je...
syg nak buang coz byk gunanya...

Farrah Hasna said...

ape kate cabut n tanam kt tempt yg lebih sesuai.

Azie Ramli said...

syani....cabut n tanam balik kat tmtp yg sesuai....byk gunan nya nanti..pucuk2 tu ko rebus buat ulam..sgt bagus utk kesihatan especially darah tinggi...aku masa pantang mmg makan pucuk mengkudu rebus ngan nasik....pahit tapi sgt bagussss....