Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, March 16, 2010

Projek Dapur- Final Reveal

Petang semalam akhirnya dapur aku siap jugak. Cuma pintu jamban belum tukar lagi. Maybe dalam minggu depan. Tapi tabletop aku telah complete sepenuhnya... Memang puas hati dengan hasil keje abang husin nih!

Lepas je abang husin balik, terus aku laki bini ambik penyapu, ambik mop, bersihkan lantai dapur, kemas balik perkakas dapur yang bertempiaran kat dining hall aku. Penat jugak walaupun barang2 kat dapur aku tu tak de le banyak sangat. Ni la rupa paras dapur aku sesudah mengalami small makeover...

-baru masukkan sedikit barang-


-semakin padat dengan barang2 yang banyak.. layan je la gambo parkinson aku ni...-

Ada apa perbezaan??? Takde perbezaan besar pun selain kaler table top yang cerah tu. Yang lain2 macam tu jugak susunannya...

lagi satu perubahan... sila perati betul2...

nampak tak perbezaan??? Ya...puan2.. Kapla paip sudah kasi tukar jugak... Yang asal tu cam agak tinggi jugak kedudukannya & telah menyebabkan air merecik2 keluar. So abang Husin gantikan dengan yang lebih rendah.. Kini... tak de merecik2 air keluar sinki... Kesimpulannya... pueh hati aku!!! 

[Yang penting janji manis telah dikota.... sebab kitaorang hanya bayo harga sinki & kepala paip.. Yang lain2 FOC!!!!]

9 comments:

sonata anak kancil said...

yang penting puas hati dengan kehendak kita! barulah best nak memasak yer....masak - masak....jangan tak masak....jaga perut cik abang tu!

♥nrina♥ said...

tq bitau jenis kete tu..puaslah difokus pada lambang tapi tak jelas hehe..

wah!! dapur yg sgt selesa..tak mcm dapur kita..muat utk 1 badan je..sempit..nanti nak minta en zol belikan rumah baru utk dapur yg lebih besar muahahahaha...

MAKCIK REHAN said...

cepat buat kabinet dapo weh!
mesti lagi cun!

SYANI said...

Sonata,
Tang bab masak2 ni lemah le sikit. Tapi at least sekarang ni makin berminat nak masak memasak.

SYANI said...

nrina,
makin besar dapur makin tambah sepah le jawapannya..hehehe

SYANI said...

MR,
Ni aku tengah nak mengumpul duit la ni... dera laki OT suh cari duit... Maklum la side income la ni tak tetap lagi...

ummu said...

Salam Aisyah
akak suka kat kete tu
anak akak punya pun dah KO
tapi diorang still bedak je

kerul said...

syanie.. camner leh FOC? best bangat itew... tolong goda abg husin ty nak tak betulkan table top kat rumah i plak... hihihi tapi kat utara nie la....

SYANI said...

Kerul,
Takat tabletop je tak balik modal abang Husin nak gi sana. Kalau ko nak renovet satu rumah sure dia sanggip punya. Aku dapat FOC ni pun sebab laki aku dah berapa kali rekomen dia kat member2. Tu kunun nak balas jasa le tuh!!!