Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, March 26, 2010

Pengalam Bersalin Seorang Ibu

Salam Jumaat semua...

Pepagi tadi menjenguk fb so sorang member aku tepek la video ni. Memang menggerunkan dan memberi keinsafan..

Video ni aku taruk sini sebab nanti boleh la anak aku tengok cemana aku melahirkan diaorang. Especially Yaya sebab ikut tingkap la ko keluar. Adib je yang keluar ikut pintu..Heheheh...

Pesanan untuk hasben aku "Abang pun kena tengok, jangan tak tengok apa jadi kat dalam OT ni"..



Amacam???? Ngeri tak?? Berlapis2 kulit perut tu disiat2 demi untuk keluarkan seorang insan ke dunia ini...
[Peh ni nak kena pikir semula sama ada nak caeser @ normal delivery for next baby...]

** Camni rupanya yang dilakukan oleh doktor masa aku beranak dulu. Mentang2 la tak rasa apa2 [dek kena bius]... cuma rasa macam naik spaceship sebab badan bergoyang2.. Pengalaman korang cemana pulak???

9 comments:

ddfirdaus said...

nak pengsan saya tengok...aduss!!!tapi macam kejap je proses nak keluar bb tu kan..nak settle si ibu la yang lama kot.

SYANI said...

Dbalkis,
Memang la kejap ke proses tu nak kuarkan baby tu. Doktor pun ganas..Hehehe! Lepas baby kuar nak jahit lak kulit2 yang tersiat tu...Pas keluar OT kena masuk satu bilik lain pulak.

kakngah said...

ngeri dude!!~
aku 3x beranak sume ikut pintu.
alhamdulillah....
jgn kata org bersalin normal ni lbh kesakitannya, kene belah lg sakit. punya banyak nk jahit..

SYANI said...

Saya rasa dah dua2. Both ade pro & cons...

Queen said...

erk....ngeriii....ini la yang buat saya takut nak beranak ni...takmola..sob..sob...lagi plak hubby takkan de nak teman saya masuk labour room...sob.sob..

SYANI said...

Suami saya pun teman separuh jalan, bila time nak push dia lari lak sebab dia kata tak sampai hati nak tengok..kesian katanya! Tapi kalau caeser kat hospital gomen hasben takleh masuk OT kan??

A.I said...

Camtu le dulu aku branakkan along. dah puas kene godek2 kat bawah, rupanya kat tingkap gak dia nk kuar. yg lain sume ikot laluan sebenar..mihahahahaha

SYANI said...

Biasa la tu... anak sulung memang selalu sesat jalan... hahaha

♥nrina♥ said...

pergghhh...bila tgk camne..lebih baiklah aku bersalin normal...tak sanggup tgk bape kali dia gune pisau dan gunting tu eeiiiii...seram..

tapi mulut jahat ni ade jugak nak suruh doktor potong je perut tu sbb dah tak tahan nak tanggung sakit beranak tu hehe...