Friday, March 12, 2010

Antara 2 Cinta

Tah kenapa tetiba aku teringatkan lagu ni masa aku balik lunch tadi. Bebudak Taayah especially bebudak Ainul Yaqin korang harus ingat lagu ni... [Aku terbayang2 masa si Sabariah a.k.a Aria nyanyi lagu ni]

-sape terer cuba cari aku kat mana....-
[cemana la aku boleh terjebak dengan nasyid menasyid ni???]

ANTARA 2 CINTA

Apa yang ada jarang disyukuri
Apa yang tiada sering dirisaukan
Nikmat yang dikecap
Baru kan terasa bila hilang
Apa yang diburu timbul rasa jemu
Bila sudah di dalam genggaman

Dunia ibarat air laut
Diminum hanya menambah haus
Nafsu bagaikan fatamorgana di padang pasir
Panas yang membahang disangka air
Dunia dan nafsu bagai bayang-bayang
Dilihat ada ditangkap hilang

Tuhan leraikanlah dunia
Yang mendiam di dalam hatiku
Kerana di situ tidakku mampu
Mengumpul dua cinta
Hanya cinta-Mu kuharap tumbuh
Dibajai bangkai dunia yang kubunuh

2 comments:

~ Lady ell ~ said...

budak sekolah kalo nasyid mesti ngan kain songket..:)

AISYAH HANI said...

ell,
tu bukan kain songket. Tu kain batik dengan cop sekolah..Kain cotton je pun.. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...