Friday, November 11, 2011

SUAMI AKU DAYUS???

Tazkirah pagi Jumaat 11/11/11... [nak jugak mention tarikh tu]




Ustaz ni kata, suami yang membiarkan aurat isterinya terdedah pada pandangan orang yang bukan mahram adalah dayus. Maksudnya kalau suami tidak menyuruh isteri menutup aurat, suami itu dikatakan suami yang dayus.
[Tengok di minit ke 14:00]

Suami korang cemana ek???

** Dosa isteri, suami yang tanggung tau!!! 
[Para suami, kalau bini tu terleka, tegur² la aurat isteri tu yer...]


7 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

saya selalu diingtkan sebelum keluar rumah...

SYANI said...

Mrs Eady,
Alhamdulillah...

e.l.i.s.s.m.i.e said...

hubby selalu ckp, awak nak ker saya masuk neraka? bila kadang2 terkeluar rumah buka pintu terlupa nak pakai tudung :(

SYANI said...

Ellis,
Sama la.. kadang² terleka kan..

Mama Gee said...

ada gak mr hubby tegur kalau nampak pakaian tak kena or terseksi ke.. ;)

Penoreh Getah said...

tapi kalau isteri tu sendiri dh tau dosa tu...pi buat gak....takkan suami jugak nk tanggung (ni kes suami tk nk tegur...sbb dia tau isteri dia dh tahu hukum)

sama ngn ibu bapa gak....kalau dh dididik..di asuh...tp anak2 tk ikut....

Qhaifa Nur said...

hubby tak kisah janji tahu batasannya seorang isteri, kita pun tak mahu jadi isteri derhaka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...