Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, November 21, 2012

WAXING.. OUCH!!!

First time cuba buat waxing... geruns dibuatnya
Ekceli aku dah lama beli benda ni
Teringin nak try tapi cam takut nak buat sendiri
Takut sakit la kononnya

Aku beli brand Veet ni je
Kalau ikutkan ada banyak saiz kan, tapi aku pilih saiz yang paling kecik
Kang aku beli yang beso2, tak habis pulak ni
Lagipun yang kecik ni murah le sikit

Dalam tu ada 10 keping strip [yang akan dikoyak kepada 2]
dan juga 4 keping finish wipes 
[tapi ni aku tunjuk sebahagian je la]

Semalam dengan rasminya telah mencuba kaedah waxing untuk mencabut bulu ketiak
Hehehehehe... selalunya aku shave je.. senang kan
Nak cabut2 sakit & melenguhkan tengkuk aku je
Lagipun daripada terperam benda ni
[yang akhirnya akan expired & dihumban ke tong sampah]
Baik le aku sendiri cuba pakai


Dup dap dup dap.. masa nak pakai tau
Dalam kotak tu dah ada instruction.. folo je la
Bila dah lekat kat ketiak, time nak mencabut tu pulak seriau ko!!!!
Tapi nekad je la dalam hati.. tahan la sakit sikit
Dengan sepantas kilat.. zapppppp!!! ouch!!! sakit siot!
Tapi dah alang2 menebas semak, buat  la semampu yang boleh kan...
[itu pun vulu2 idak le panjang.. kalau panjang sure lagi sakit kot]
Tapi yang best.. memang licin la.. puas hati walopun sakit...
Puas hati duk tengok vulu2 melekat kat wax tu..hahahaha
[idak le licin 100% pun tapi at least better la dari shaving]
Kalau nak licin totally , kena shave la sikit2 bahagian2 yang tak tercabut bulunya tu

Saje je nak citer pengalaman
[Nak cabut bulu ketiak pun nak citer kat orang ke???Pui!]
Tapi so far aku berani nak wax kat armpit je la
Kat bahagian lain, teman idak berani...



9 comments:

AdaM Hawa said...

seriau je baca entry ni.. hehehehe.. x rela nak buat cam ni..

munna said...

seriau munna baca ni...sakitnya....

Anonymous said...

hehe x berani lah !

iela said...

Baru je nak try..sbb kak syani yg ala2 gerun pon boleh buat saya pon nak try jugak lah.. hahaha

Rasp said...

ouuucchhh tak leh bayangkan sakitnya...
i surrender kot...

SYANI said...

Adam Hawa,Munna & KA,
Sakitnya tu macam pakai masker charcoal yang kuat melekat kat muka & menarik2 bulu roma..

SYANI said...

Iela,
Sakitnya tu kejap je... try le.

SYANI said...

Rasp,
Sis, kena cuba dulu baru tau..hehehe

Unknown said...

belom ade kekuatan nak wax.. selalu cukur ajer.. hehehe