Monday, November 19, 2012

POTONG 9

Adib ni dah 5 tahun lebih umurnya
Tapi masih nak minum susu dalam botol
Jenuh suruh dia minum susu dalam cawan tapi dia tak nak
Kalau nak tidur malam, selagi tak dapat botol, gelisah sepanjang malam
Kalau air lain, ok je minum dalam cawan...

Hari tu [masa aku masak soto tu la] dia request susu
Pas tu dia boleh cakap, Adib nak sampai potong 9
Aku pun tercangak bangak...cemana buat susu sampai nak potong 9 kan
Ke aku yang silap dengar??? Air mana boleh potong2 kan???

Pastu aku tanya dia balik... ape bendanya potong 9 tu
Pastu dia cakap la potong 9 tu  apabenda.. siap tunjuk lagi kat aku
Ha.. ini la potong 9
Potong 9 tu tanda aras kat nombor 9 tu rupanya....
[Maksud tersirat Adib, suruh aku buat penuh2 la tu]

Gara2 nak potong 9 ni la sampai hangus kacang tanah aku dalam kuali... Sabo je la..

8 comments:

lieyalatif said...

hahahaah...bijak2 ....anak lieya pun pun mia yg darjah satu tu stil berbotol lagi....takpe laa asalkan die nak bersusu kan....

Lynn Hamzah said...

hehehe...banyak juga ek dia minum...qistina pun masi berbotol juga...tp takat 7 aunz jer...

Me said...

hahahah.. auntie ingat adib dah minta dari mama untuk di'potong'kan a.k.a sunat hahahhahaha....tersalah sudah

AdaM Hawa said...

tu dia.. adib.. potong 9.. hehehe.. ingat ape la td.. nak full ea..

Nafira usof said...

hahahaha.. adib2~
sama cam My Anis.. minum susu lam botol lagi.. pernah bancuh dlm cawan.. dia minum sikit jer.. tapi kalo bancuh lam botol.. sekelip mata jer dia minum 8oz tuh.. last2 papa dia kata bancuh jerlah dlm botol..

Myra Jay said...

Hheee, adoi tergelak baca, nak sampai potong 9 ye... :)

Nieyxzha Hassan said...

Hehehe..potong betul..bagus la tu still minum susu..de setengah budak dah tak mau dah minum susu ni

Cik Iman said...

ingatkan nak sunat ke apa dok potong 9 ahahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...