Monday, June 13, 2011

VIEW FROM MY BACKYARD

Saje nak tunjuk cemana rupa pemandangan di belakang rumah aku
Ini la dia rumah orang yang tak sayang rumah
Dulu ada penyewa duk rumah belakang ni
takde la naik semak samun cenggini
lepas penyewa tu pindah, tuan rumah ni ada datang sekali je
pastu sampai sekarang tak datang2 lagi

Orang mintak nak beli, dia tak nak jual
orang mintak nak sewa, dia kata dia nak duduk
akhirnya sampai la ni tak duduk2 sini jugak
baik la bagi orang sewa, kurang2 terjaga gak rumah tu dari tak terjaga cenggini

Risau gak kalau semak samun camni
kot2 la ade ular ke.. tak ke merbahaya pada jiran2 lain
dah le tak bagi no kontek dia
susah nak call bagi tau suh dia datang bersihkan rumah dia

** Sayangi la rumah anda!

2 comments:

kakngah said...

ular bersarang tu yg takutnya.. bahaya.
awat la tuan rumah tu tak sayang rumah...

alimaz kembara terasing said...

hmmmmmmmmm takut nanti ada toyol menumpang di situ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...