Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, August 27, 2012

LAST DAY OF RAMADHAN

Seminggu meninggalkan blog ni rasa cam dah lama sangat
Banyak mende nak citer sampai tak tahu nak tulis mana dulu
Ooops.. orang lain dah nak habis citer raya, aku citer bulan pose pun tak habis lagi.

Hari terakhir bulan Ramadhan tu, masing2 dok pakat sebok la nak merendang la, mengketupat la, mengnasi impit, mengkuah kacang, melemang la dan yang sewaktu dengannya la kan. Sama la jugak dengan aku & family Cik Besah.. Tahun ni turn aku beraya dengan Cik Besah dulu, so preparation banyak buat kat rumah Cik Besah la.

Tapi dalam dok sebok2 tu, sempat lagi la insan2 yang tak berpuasa ni menghadap roti canai
Bau kari & kuah dal cukup2 menggoda tau
Sampai berkeriut2 perut aku dibuatnya...
Nasib la kedai mamak bukak 24jam, tu yang biras aku pi beli roti canai kat Adib & Syahir

Siap pekena air ribena ko.... Sabar la wahai iman aku...

Makan tanpa rasa bersalah.. padahal si Adib dah janji hari last nak pose
[pastu tengok si Syahir makan, dia pun join sekali]

2 comments:

Anonymous said...

he he budak2 gitulah

|| NaFiRaa || said...

eeee... tak poce~
budak2 kalo dh jumpe geng.. susah sikit nak tahan pose.. :)