Wednesday, August 8, 2012

IFTAR SEMALAM

Semalam memang nak jadi rezeki aku jumpa jugak kuih tako
Walaupun idak le sedap sangat tapi ok la kan buat lepas mengidam
Yang laki aku pulak dari awal puasa dok cari tepung bungkus
Alhamdulillah jumpa jugak semalam.. nasib le sedap..hehehe

Selain tu, sebagai makanan berat, hasben aku nak makan nasi
Beli pajeri nenas je & lauk selebihnya import dari rumah Cik Besah
Aku yang tak lalu makan nasi, ganti la dengan laksa Cik Ana
Air pulak aku bantai beli teh bunga [air ni feveret si Adib tau]



Yang hasben aku lak beli bandung cincau

Masa berbuka aku makan kurma pastu kuih tako, 
pastu teguk air, pastu bantai laksa pulak
Tapi separuh je laksa tu aku makan sebab tetiba perut rasa sendat.
Rehat jap kat depan tv lepas berbuka, pastu solat
Pastu aku rasa serba serbi tak kena, aku suh hasben tolong urut belakang aku
Belum sempat hasben nak urut, tetiba rasa nak terkeluar semua isi perut
Cecepat lari ke jamban & muntah selambak dalam mangkuk jamban
Masa nak curah tu aku angkat la pelapik mangkuk jamban tu 
Tetiba ada pulak bangkai cicak mati bawah tu
Sekali lagi terbeluwek kat situ... cinabeng tul!

** Tak sukanya muntah monggek camni... perit tekak rasanya.

7 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

glup!laksaaaa.... :)

-gedek! said...

muntah monggek tu hapa?

Eliss Mie said...

laksa tu angin kan.. so perut kosong memang x leh makan la..kalau saya la :)

SYANI said...

Uncel,
Montah monggek tu muntah sampai tertonggeng2..hehehehe

SYANI said...

Eliss,
Uih, ye ke?? Selalunya makan untuk buka pose sebelum ni takde apa2 pun. Pasni takleh makan benda2 berkuah kot..

:::aZiE::: said...

cam best je laksa tu.....hmmm oh~

~aYu~ said...

hihi... mkn byk sgt tu. angin ke. tu yg muntah blk kot.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...