Thursday, August 9, 2012

KALAU DAH REZEKI

Semalam cam biasa la kan.. malas nak masak
So kita gi tunjuk kat Param je la
Akibat insiden kelmarin, so aku agak berhati2 membeli makanan kali ni
Dah tak nak beli makanan yang berkuah bagai
Semalam beli kuih kaswi, apam & bihun goreng je
Pastu beli air tembikai 2 hengget... dah setel menu berbuka



Bila balik, masa aku nak letak bungkusan yang ada air tu atas table top
sekali tersenget da.... maka jatuh la bungkusan air tu ke lantai
dan melimpah2 le air tembikai tu
aduh.. takde rezeki aku nak minum air tu
tengah sebok2 mengelap lantai tu, Yaya pun balik
pastu aku tanya Yaya

"Yaya, atuk dah pegi bazar romadan ke?? Kalau atok tak pegi lagi, boleh tak Ya cakap kat atok mama nak kirim air tembikai 2 bungkus"

Pastu si Yaya pun pegi la balik rumah Cik Besah
Masa balik dia cakap yang dia dah kabo kat atoknya pasal pesanan aku tu
[tah ye ke tidak dia cakap aku pun tak pasti]

Lepas siap2 semuanya  & sementara tunggu berbuka aku pi la rumah Cik Besah
Pastu aku tanya la kat Cik Besah
"Mak, ada tak Yaya cakap kat abah suh beli air tembikai?"
"Tah, tak dengar pun bila dia cakap. Abah ko dah lama pegi dah"

Tak lama pastu pak mentua aku pun balik dari param
Jeling2 dalam raga moto cam tak nampak pun air kaler merah2 
[cam frust jugak le sebenonya]
Belum sempat turun moto, mak mentua aku pun tanya la pada pak mentua aku tu
"Nyah, ada tak Aleeya cakap mama dia pesan beli air tembikai?"

Pak mentua pun jawab "ADA"

Alhamdulillah... ada juga rezeki aku..


7 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

Alhamdulillah ~

|| NaFiRaa || said...

kalo dah rezeki yer..:)

Qhaifa Nur said...

rezeki namanya tuh....

lieyalatif said...

kalo dah rezeki kan.....tapi terkilan jugak bile tgk air depan mate jatuh bederai ....seb baik dpt gantinyer....

Eliss Mie said...

mujur atoknya dengar yer :) merasa mak buyong minum air tembikai :)

Cho Zila said...

kalau dah rezeki tak kemana punya.. ala sedapnyer bila teringat warna merah2ni...

Kesuma Angsana said...

kalu dh tertulis rezeki tu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...