Tuesday, February 14, 2012

SOOOOOOOOO SWEET!

Kata orang semut mati kerana gula
Manusia mati kerana......... kerana apa?
Kerana DIABETES la....hehehehehe

Baru dapat fakta yang dishare kat fb aku... Sangat2 memeranjatkan... [ok, takde la terperanjat sangat sebab ada yang dah tahu]. Tapi sebabkan sayangkan kome, aku share le jugak kat sini. 

Malas nak citer panjang, tengok je le gambarajah kat bawah ni..
Banyaknya kandungan gula dalam makanan feveret korang
Ni baru gule ye kengkawan, belum masuk garam lagi
[nanti aku cari chart pasal garam pulak tepek kat blog ni..hehehehehe]


** Most of the item tu adalah barang wajib beli masa shopping barang dapur...huhuhuhu


4 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

errkkss..minum air masak je la..

|| NaFiRaa || said...

errkkk.. kebanyakkannye minuman feberet.. huhuhu..

sisdee said...

conflakes le klu beli pun..sbb kitorang pun tak galak anak2 minum benda manis2 nie...tapi conflakes atau coco crunch pun kitorang beli sesekali jek..air mmg selalu galakkan air masak jek :)

gula perlu dlm bdn cuma jgn berlebihan ;) errr nasi pun ada gula ek ;)

nabilah_2908 said...

bab sos...kicap tu mmg keperluan tuk masak kan..?

tapi macam air tin/air bergas..boleh di elakkan... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...