Monday, February 20, 2012

DAH TAK BERAK, KENCING LA PULAK

Tension tau aku dengan perangai kucing jiran tetangga yang suka sangat menjadikan kawasan rumah aku jamban depa. Selalunya deme berak kat laman aku. Tapi lately dah pandai berak atas simen lak. 

Ada sekali tu, kitaorang baru balik keje, sampai rumah pulak dah malam. Memang le masa sampai ke depan pintu rumah, aku dah terbau taik kucing. Nasib baik la Adib cakap ada taik kucing kat tepi tu. Aku ingatkan bunga layu yang ditup dek angin. Aku pun kuis la sikit dengan kasut. Eauwwwwwwwww..... memang sah taik kucing. Hamjadah punya kucing! Tak pasal2 kasut aku kena taik kucing & laki aku kena cuci satu simen porch..

Lately, dah kurang dah taik kucing kat rumah, tapi selalu sangat bau hancing kat tepi pintu dapur. Memula ingatkan cencorot yang kencing celah pasu bunga aku. Sekali hari tu aku tengah lepak2 kat warung Cik Ana yang sekangkang kera dari rumah aku tu, aku dah nampak dah punca sebenar bau hancing tu.

Ada sekor kucing putih kucing yang kami panggil PAKTEH, suka sangat memancut kat pintu dapur, celah pasu, bawah ampai kain & kat rak kasut aku. [Semua tu memang dekat dengan pintu dapur]. Patut la asal aku keluar kat pintu dapur je selalu berbau hancing. Geram aku tau. Sekarang nak pakai selipar pun dah was2. Kalau lembab sikit kasut tu mesti aku dah terbayangkan kencing si Pakteh tu kat kasut aku.

-bukan gambar Pakteh tapi gambar google jer-

Aku dah lama suruh hasben aku belikan dawai cam reban ayam tu. Senang aku nak letak kat pintu pagar supaya kucing2 ni tak dapat masuk ikut celah pagar aku. Tapi request aku tu dipandang sepi jer... Agaknya hasben aku tu masih mampu nak mengadap berak & kencing kucing kot. Kalau aku sorry la..... so pasni asal ada taik kucing/kencing kucing, sape aku nak panggil....... DATIN MAIMON.... eh silap... DATO' AHMAD le... [laki aku la tu...].


4 comments:

Kakzakie said...

Kalau membela kucing tapi tak jaga dengan baik yg jadi mangs jiran. Kakak pula kucing liar... kesian bagi makan tapi itulah masalahnya kan...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

jue yang duduk kuartes pun ada orang pelihara kucing..pastu rak kasut jue jadi port kencing..sakit hati betul...

rasp said...

nak bela tu boleh...
tapi kasi train lah kat rumah sendiri kan...
nie menyusahkan jiran buat pe...
isk isk isk....

|| NaFiRaa || said...

haih~ susah nak cakap bab2 kucing nih kan~ kat rumah saya pon ade kucing yang berak merata2 nih.. kadang2 geram jugak.. tapi x boleh nak buat ape..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...