Friday, February 10, 2012

OLE-OLE DARI MELAKA

Balik dari Melaka haritu, sakan memborong kat Ayer Keroh
Ni la antara ole2 dari Melaka yang aku beli
 Ni madu lebah tualang yang dibeli dari Pak Itam


 Cekelat balak..


 Ni tak tahu namanya apa tapi kat tapawe tu tulis "SEMAN"
Tak tahu la pulak kalau2 orang yang buat tu nama Seman lak kan
Kuih ni tak le manis sangat cuma rasa cam tepung2 sikit


Ni pulak Inang-inang
Yang aku beli ni yang belum goreng lagi
Jangan makan kalau tak goreng lagi.. mau patah gigi bila kokak kuih ni 

Ni pulak gula tarik
Cam liat2 sikit kuih ni tapi sedap.. 

Sape tak tahu ni memang la kan..
Ni namanya Bipang Bola tapi aku panggil Bepang 
Kalau yang rangup sedap le tapi kalau dah masuk angin... liat nak mampus

Ada lagi antara kuih yang aku beli tapi aku lupa nak tangkap gambar
Ada sagun, cakar ayam, kuih kelapa, dodol (tawar la pulak), kuih loyang, kuih cucur peneram, kuah rojak, kuih sepit dan lain2 yang aku pun tak tahu namanya apa. Asal nampak jarang jumpa semua nak beli..Nafsu..nafsu...

1 comment:

|| NaFiRaa || said...

nih semua kuih tradisional kan~ suka sangat ngan kuih2 tuh!! susah nak carik kat shah alam nih.. balik kampung baru dapat carik kuih muih nih semua~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...