Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, September 22, 2011

WEDDING DAY

Sambungan entry adik aku menikah
Kali ni nak citer tang majlis kenduri a.k.a resepsi lak
Majlis kenduri kali ni gabungan antara pihak lelaki & perempuan
Save bajet ma.... tapi jangan main2 oo... depa pakai wedding planner....

Majlis kenduri dibuat di DEWAN WARISAN, POLITEKNIK UNGKU OMAR
Tema pilihan : MERAH / PUTIH
Siap dengan banner sekali tau


Kalau majlis dibuat bergabung ni & dibuat di dewan lak tu
keadaan di rumah tak le tunggang langgang sangat kan
Kalau nak tau, bilik pengantin kat rumah pun baru dihias pagi tu
Jenuh la kami adik beradik berhias apa yang patut
Baru nak pasang cadar, baru nak ikat langsir
Yang kelakar, bunga takde lak untuk dihias
last2 terpaksa tunggu kedai bunga depan rumah bukak
nak beli la bunga buat hiasan sikit2
Disebabkan nak tunggu kedai bukak [dalam kul 10.30pg kalau tak silap]
maka terlambat la kami ke Dewan kenduri tu


Ni baru terhegeh2 nak pegi. Orang lain semua dah pegi, tinggal kami je
Nampak tak Adib tu, bantal busuk tetap kena usung..


Majlis bermula pukul 11 pg. Tapi sebelum tu dimulai dengan sedikit majlis tahlil
Sementara menunggu pengantin sampai [ikut jadual kul 12.30tgh]
kitaorang posing & makan la dulu
tapi Adib sorang je yang makan, yang lain masih kenyang makan nasi goreng masa breakfast.
Konon nak posing satu family, tapi si Adib buat perangai lak
Ini je pun gambar terbaik yang ada


Jom tengok pelamin diaorang lak
Gorjes tau pelamin ni... Aku suka
Aku punya dulu pun tak se'grand' ni... [aku kan takde wedding planner...]




Dalam tengah borak2 dengan sedara mara yang dah sampai
pengantin pun sampai dengan kereta berhias
Kereta pengantin


Sebelum berarak, pengantin kena posing dulu la kan


Mula berarak disamping balunan kompang
kepak...kebung...kepak..kebung...


Memandangkan takde orang yang  sudi nak pi iring pegantin 
Mungkin disebabkan hari begitu terik sekali
aku anak beranak & adik2 je la yang membontot pengantin
[sebab kesiankan adik aku yang jadi pengantin tu]




Kitaorang jalan last sekali
belakang budak2 kompang
Aku pakai stiletto raya tau... sib baik tak terpelecok akak!
[Kalau korang perasan, baju kami adik beradik memang sedondon]


**Perasan tak aku bawak 2 henbeg??? Satu tu mak aku punya, kena tolong jagakan..[banyak duit collection dalam tu wooo]

Bila dah masuk dalam dewan, baru la lega
ada kipas, ada ekon
hilang la peluh2 celah ketiak
Pengantin di atas pelamin...


Lepas renjis merenjis tepung tawar bagai
barulah pengantin pi bersantap


Sementara pengantin bersantap, aku pi la snap gambo depa
Aku paling suka gambo ni  walaupun aku cuma guna kamera henpon je
Thank you my SE C903!


Lepas pengantin bersantap, turn kitaorang lak bersantap
Elok je pengantin blah dari meja depa
kitaorang lak take over makanan atas tu
Nak duduk kat meja pengantin, cam melampau la pulak kan
kitaorang hangkut la makanan dari meja utama ke meja kitaorang
[dah siap2 booking meja depan sekali --> dekat dengan meja pengantin]




Aku dari tadi duk jeling udang tu
tu yang aku suruh adik aku yang makan sekali dengan pengantin rembat kat kitaorang
tak agak2 ko...satu pahar udang tu dia kasi kat kitaorang....
tu belum masuk ayam & buah2an lagi...

Habis licin semua makanan kitaorang telan
Pas makan semua duduk bersandar kekenyangan..


Lepas tu ada upacara posing2 ngan pengantin lak
Mana boleh lepas peluang nak bergambar dengan pengantin & pelamin yang cantik tu kan


Memula kena la utamakan warga tua kan
Pengantin bergambar bersama dengan mak abah aku


Pastu kasi can la depa feeling2 bersanding sekali lagi
Mak aku malu2 la tu... ewah-ewah...


Aku pun baru je nak ambil mood bersanding lagi
sekali pelamin dah kena serbu dengan family pengantin pompuan lak
so lupakan je le niat aku tu....
akhirnya posing je la kat tepi pelamin
tu yang jadi gambo pregnant tu.... BENCI!


3 comments:

Kakzakie Purvit said...

Sekarang majlis semua dah guna planner. Fulus je kena get ready. Kelak dapat baby nak buat majlis akikah pun panggil planner juga. Sediakan aje RM banyak-banyak syani...

SYANI said...

Sekarang semua dah mudah, duit pun mudah nak habis..

mr icham said...

aku yang paling rileks...takde majlis meriah bagai...ha ha ha...janji sudah settle, alhamdulillah... :-)