Monday, September 12, 2011

KOLAM BARU

Dah lama anak2 tak beriadah main air kat rumah
Semenjak kolam pelestik yang lama tu dah koyak
memang aku dah tak belikan kolam lain 
Anak2 aku kalau nak main air pun dalam bilik mandi je la
Ada sampai satu tahap berendam dalam besen konon2 kolam la tu

Kesiankan anak2 balik2 main dalam baldi & besen
Hasben aku belikan la  kolam air lain untuk depa
Kali ni dah tak beli kolam angin dah... letih nak pam
Anak2 pun dah besar, so kena la beli saiz yang besar pulak

 Tu dia kolam baru.... Puas mandi depan rumah..


 Main baring2 dalam air ..


Pastu main kena kejar dengan jaws...hehehehe

Aku tak isi air penuh dalam kolam tu pun
Biar air tu tak berapa dalam senang depa nak main
Itu pun kena jugak monitor budak2 ni
risau kot2 lemas ke apa ke kan.

Kolam ni susah sikit nak buang airnya sebab dia takde lubang kat bawah tu
Kena kaut sikit2 sampai ringan pastu baru curah bakinya kat dalam longkang
Yang senangnya kolam ni, pas buang airnya, lipat & sangkut je kat ampai kain


**Mampus nak bayor duit ayor bulan ni..

2 comments:

alimaz kembara terasing said...

jenuh bayaq bil ayer...

rasp said...

sronots jadik kanak2 kan :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...