Tuesday, September 13, 2011

SEJUK

Orang tua-tua kata, orang pompuan tak elok duduk dalam sejuk2
nanti urat kembang la, badan berangin la, anu berair la
Sekarang kan musim hujan & cuaca mendung & redup & berjerebu
Rumah pulak tak reti2 nak tutup ekon  kalau nak tido


Penyelesaiannya:


Pinjam  stokin tok laki, pakai masa tidur..


** Kat opis aku pun sejuk gak, kena beli gak stokin lain ni..

8 comments:

CIK JATT said...

betul2. agreed. lagila dah meningkat usia ni kan. kenala jaga2

kakngah said...

aku dah berapa malam tido pakai stokin.
kaki kejang dowh!

zaidah said...

demam ker syani....

Me said...

eden dari zaman kat U udah amalkan tidur berstokin nih .. konon tak nak bg angin masuk.. ntah betoi atau tak eden tak tau.. yg pasti bila pakai stokin rasa kaki di peluk hahahahha...selamat sejuk sejuk n gigil2 syani..

SYANI said...

Zaidah,
Bukannya demam, tapi lately badan tak tahan sejuk. Dah tua gamaknya..hehehehe

SYANI said...

Kerol,
Aku ni on & off pakai. Bila ingat baru pakai. Tapi bile dah kesejukan baru la teringat nak pakai balik.

SYANI said...

Kak Ngah,
Kaki kejang memang mengganggu kenyenyakan tido..

SYANI said...

Cik Jatt,
Makin tua, makin banyak mende nak kena jaga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...