Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, September 26, 2011

AKU DAN NO 15

Ingatkan bila dah habis sekolah aku dah habis dah badi no 15
Rupa2nya sampai ke hari ini pun ada lagi badi ni

Sejarah nombor 15 ni bermula masa aku di tingkatan 4
Al-kisahnya Cikgu BM aku [cikgu Nazri namanya] tak mahu panggil nama student masa dalam kelas
[sebabnya nanti balik2 dia akan panggil orang yang sama]
dan nak dijadikan cerita, setiap sessi pengajaran dia
dia mesti akan poin kat aku tau --> suruh baca la, suruh jawab soalan la
balik-balik Aisyah, balik-balik Aisyah.. tak jemu dia manggil nama aku tu..

Agaknya tak nak nampak obvious sangat yang dia suka beno memanggil nama aku je
dia kata dia akan panggil ikut nombor turutan senarai nama dalam kelas aku
kebetulan nama aku di nombor 15 dalam senarai kelas.
Semenjak dia tau no 15 tu adalah aku
everytime dia mengajo mesti dia akan panggil no 15
sampai member2 aku pun perasan & kalau dia masuk kelas, sure depa dah tau dah no 15 sure kena panggil punya

Lepas tamat sekolah, aku dah takde kena mengena pun dengan nombor 15
malahan dalam ahli keluarga aku pun takde yang birthday jatuh 15hb [masa tu]

La ni semenjak dua menjak ni, cam dah terkenan balik no 15 tu
Anak aku si Adib tu , lahir 15 September 
[nak tak nak kena terima hakikat no 15 akan menjadi "wajib" untuk diingat]

Dan bebaru ini, badi 15 tersangkut di opis pulak
Wei, extention number aku pulak no 15......waaaaaaaaaaaaaaa
[Yang pasti bebudak opis akan ingat aku sebagai no 15]
SABO JE LA...



2 comments:

Izwa Kamaruddin said...

trajedi no.15...sungguh memori! :)

cho_zila said...

akak tak tauler no mana yang berkenan ngan akak ni ha...
diari slim cho zila