Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, September 20, 2011

TAKAFUL MALAYSIA... MEMANG BERBALOI

Tajuk ala2 nak jual insurans la pulak ye
Nehi..nehi..nehi...
Aku bukan nak jual insuran yer, aku jugak bukan ejen insuran

Korang kalau renew roadtax, kena bayo insurans sekali kan?
Korang ambil insurans kompeni mana?
Aku dulu under Aviva pastu tukar ke Takaful Malaysia
Sebabnya masa tu ada offer akan dapat balik 20% dari jumlah insurans tu
dan memang betul, aku dapat balik duit tu
tapi masa tu aku ingat offer tu hanya untuk setahun tu jer

Tapi bebaru ni aku dapat cek dari Takaful Malaysia lagi
Katanya keuntungan Mudharabah dari insurans aku tu
Alhamdulillah... walaupun amaunnya tak le banyak
tapi at least lepas gak la duit susu anak aku...heheheheh

Bila ingat2 balik dah 3-4 kali dah aku dapat cek ni
Walaupun lambat dapat duit ni [sebab aku renew insurans dalam bulan 5]
tapi tak kisah la kan... 
sesuatu rezeki yang sampai tak dijangka2 ni memang menggembirakan hati
Alhamdulillah....


** Jom layan insuran kenderaan dengan Takaful Malaysia... tak ruginya der.....

2 comments:

Qhaifa Nur said...

pening juga nak layan wakil insurans ni bila mereka call..

mmg bgus utk masa depan

mr icham said...

ye betul..keuntungan diberi semula kepada pelanggan...dulu etiqa pun ada buat, tapi la nie takde dah...yang tinggal hanya takaful malaysia jer...he he he...