Tuesday, September 6, 2011

PERISTIWA PAGI RAYA

Macam family lain jugak, pagi2 raya dah bangun awal
lepas semayang Subuh, semua dah siap2 mandi & berwangi2
Pastu makan2 ketupat, rendang, nasi impit & kuih raya
pastu siap sedia nak gi semayang raya lak

Ha... itu je la peristiwa pagi raya kitaorang
Takde la apa yang istimewa sangat pun
Bersalam2 di pagi raya tu kalau kat kampung kami buat sebelum pegi semayang raya
Tapi hari tu tak sempat nak berkumpul semua
so pospon sampai balik dari semayang raya
Ni anak2 aku dah siap2 dengan baju raya masing2. 
Masa ni baru lepas makan [sebelum sembahyang raya]
Actually Yaya nak ikut Maksu dia pi masjid
tapi sebab tak bawa telekung & lambat sangat bersiap
akhirnya kena tinggal kat rumah....


Masa ni lepas balik sembahyang raya
Sambung melantak lagi juadah yang ada
[Nasi impit & ketupat ada sebakul lagi tu..]


Ni anak buah aku, Faris Haikal
Memula hensem la berbaju melayu, bersampin, bersongkok
Tengah orang lain sibuk bersiap2 dia boleh terlelap pulak kat ruang tamu


Sebelum posing raya, kena la mekap dulu
Tacap2 apa yang patut
Yang baru nak gosok baju pun ada jugak.. ish..ish..
Yang adik bongsu aku lak dengan pesen Hana Tajima dia tu


Lepas siap2 bagai ni kami ada sesi fotografi keluarga lak
Mementang adik aku ada DSLR sekarang
semua kamera henfon tak pandang dah

next entry aku sambung ok..

2 comments:

gedek! said...

'Melantak?'

rakus sangat bunyi nya...!

haha

rasp said...

mcm2 ragam dipagi raya...
one of the best moments in life :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...