Wednesday, September 28, 2011

KOLEKSI ABAH

Masa kenduri adik aku kat PUO hari tu
Sempat la kami pi singgah melepak kat kuarters abah aku kat sana
Sementara melepaskan lelah & letih [letih la sangat]
Aku pi la buat lawatan tapak, pi terjah dapur la, bilik la, bilik air la

Biasa la kuarters lama, serba serbinya dah hampir2 uzur
Perkakas dalam kuarters tu pun zaman2 dulu punya
Ekceli bapak aku ala2 warden kat sana la, tu  yang dia dapat kuarters kat situ

Tapi bukan nak citer pasal abah aku tu
tapi aku nak citer apa yang aku jumpa kat dapur kuarters dia tu
Sekali pandang mungkin rasa biasa 2je
Tapi cuba pandang betul2 apa yang ada kat tingkap tu..


Meh aku tolong zoomkan untuk korang
Nampak tak tu?? Susunan bertingkat tin Power Root
Giler banyak koleksi abah aku
Untuk penuhkan satu ruang tingkap ni perlukan 2 baris tau
[barisan yang belah dalam tak nampak la kan]
Total tin untuk penuhkan satu tingkap tu, idak kuasa la aku nak kira
kalau korang nak tau, korang kira la sendiri.


Ni pulak kat tingkap kedua, belum penuh lagi


Tah sejak bila la abah aku start buat koleksi ni
Dia cakap, kalau dia gi mana2 pun, kalau dia beli air tin ni
Mesti dia simpan bawak balik kuarters dia
[Kalau ikutkan ada banyak lagi tapi mak aku dah pijak2 kasi penyet.. senang nak jual nanti..hehehehe]

** Kuat tul orang tua tu minum POWER ROOT..

2 comments:

Encik H said...

312 tuk sebijik tingkap...hehehe..

(^_-)V said...

haha da siap kirakan ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...