Saturday, May 8, 2010

Sesuatu Yang Benar Dan Harus Kusebarkan Pada Korang Semua

Ini adalah benar.. Sila baca sampai habis...Dan tolong sebarkan kepada seberapa banyak orang Islam yang boleh.....

[Kalau korang tak nak sebar pun lantak korang la sebab aku cuma letak sini sebagai peringatan kita bersama]
-gambar pinjam uncle google-

Assalamualaikum warahmatullahi Wabarakatuh

Ini adalah surat wasiat dari penjaga makan Nabi Muhammad s.a.w iaitu Sheikh Ahmad Maeine (Saudi Arabia).

Pada suatu malam ketika membaca Al-Quran di makan Rasulullah SAW, hamba kemudian tertidur. Dalam tidur  hamba bermimpi didatangi Rasulullah SAW  lalu bersabda kepada hamba, dalam 60,000 orang yang meninggal dunia di zaman ini, tiada seorang pun yang matinya dalam keadaan beriman.

1. Isteri tidak lagi mendengar kata suami.

2. Orang kaya tidak lagi bertimbang rasa.

3. Orang tidak lagi berzakat dan tidak membuat kebajikan.

Oleh itu wahai Sheikh Ahmad, hendaklah kamu menyedarkan kepada orang Islam ini supaya membuat kebajikan, kerana hari penghabisan (Qiamat) akan tiba di mana bintang akan terbit dari langit, sesudah itu matahari akan  turun di atas kepala.

PESANAN HAMBA INI:

1. Berselawat - untuk junjungan Nabi kita Muhammad SAW.

2. Bertaubatlah - dengan segera sementara Pintu Taubat masih terbuka.

3. Bersembahyanglah

4. Berzakat - jangan ditinggalkan

5. Tunaikanlah Fardhu Haji - bila berkemampuan

6. Jangan menderhaka kepada kedua ibu bapa.
Wahai sahabat2ku sekalian, sebar2kan lah perkara ini kepada member2 korang. Sekurang2nya kita dapat memperingati antara satu sama lain & memperoleh pahala dan keberkatan hasil usaha yang tak seberapa ni.
[Adoi.... tak habis2 tazkirah ye.. ]

***Harus perbaiki diri lagi selagi hayat dikandung badan...Kot2 tak sempat pulak sebab kita tak tahu bila AJAL nak datang menjemput. Semoga kita semua ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman.... AMIN!!!

3 comments:

sI tEDI said...

TQ atas ingatan!

a kl citizen said...

peringatan yang menginsafkan..

suamihanyisterizuki said...

selamat hari ibu..;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...