Monday, January 7, 2013

TERINGIN MAKAN UBAT NYAMUK

Yang ni bukan disebabkan mengidam tau
Tak mengandung pun aku suka je makan sebagai kudap2
Tapi nak cari yang sedap & rangup memang payah le
Brand apa yang sedap agaknya ye??? 
Yang biasa kat rumah arwah nenek aku dulu cap Fumakilla kotak oren tu la
Choi... gile ko nak makan ubat nyamuk
Cium bau ubat nyamuk dekat2 pun naik kesing tekak aku..hahahaha

Yang aku suka makan tu biskut ubat nyamuk ni la
[aku tak tahu nama komersial biskut ni apa]
disebabkan rupanya cam ubat nyamuk, tu yang lekat nama biskut ubat nyamuk
Dulu2 aku selalu makan warnanya hitam/putih [dah jarang jumpa dah sekarang]
Tapi yang aku jumpa ni kaler merah/putih
Tak kisah le... nak makan punya pasal


Stok kudapan untuk minggu ni..hehehehe
Beli yang timbang tu je kat kedai runcit..


** Bila makan biskut lama2 ni, teringat zaman kecik2 dulu.. Tapi yang dulu punya lagi sedap kan...

8 comments:

Eliss Mie said...

mcm pedas2 sket kan rasa dia yang merah ni. suka jugak makan.

Rasp said...

tipah tertipuuuuuuuuuuuuuuuu....
hahahahaha....
terbeliak2 biji mata i baca para pertama u tu tauuuuuu.....
memang tipah tertipu :)
tapi i suka suka suka biskut 'ubat nyamuk' nie...

SYANI said...

Eliss,
Ha'ah pedas2 sikit.. tapi sedap..

SYANI said...

Rasp..
Acah mak labu..

Nieyxzha Hassan said...

Lorr..nasib bukan ubat nyamuk..fuh!^-^

Qhaifa Nur said...

biskut ni mmg fev dari dulu...rasa skrg tak sama sikit...sedapnya SYANI...

Kesuma Angsana said...

he he he KA Pun suka juga

nor za said...

ye sis..mmg sdap kan biskut ni..hehe..kck2 dulu pun sy selalu makan..skg ni jarang dah jmpa..ada sape2 tau x kat mana ada jual?teringin sgt nak makan..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...