Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, January 3, 2013

CERITA SEKOLAH

Tahun ni tak cuak sangat cam tahun lepas sebab anak2 dah ada pengalaman ke sekolah
Takde dah le adegan nangis2 ni.. memasing dah steady..ewah!
Tapi cemana pun hari pertama ni masih nak tengok cemana anak2 di sekolah

Tahun ni banyak request lak anak2 aku especially si Aleeya
Nak tudung lembik la, nak baju kain licin la, nak beg camni la, nak kaler camtu la
Haish... banyak beno karenah tapi disebabkan nak suh dia rajin sekolah, ku turutkan je la
Alhamdulillah anak2 aku ni jenis tak pandai nak mintak benda mahal2
Asalkan benda baru je udah....
Yaya dengan tudung & unifom baru
La ni dah tak nak pakai tudung awning..hehehe. 
[Sekolah pun tak galakkan pakai tudung awning tu sebenarnya]
Tapi pasola tak reti nak buat..
Jenuh aku buat pasola, pastu dia bukak balik
[pasola tu kelepet yang kat tepi tudung tu la]
Tudung yang jenis 2 lapis tu langsung Yaya reject awal2...

Tahun ni Yaya turun kelas. Tahun lepas kelas A, tahun ni turun ke kelas B
Tak kisah sangat le... janji dia mahu belajar & rajin ke sekolah
Sebelum masuk kelas kena berkumpul & beratur kat dewan dulu
Keadaan masa budak2 tengah beratur sebelum masuk kelas...


Lepas masing2 masuk kelas, aku jenguk ke kelas baru Yaya
Lagipun nak jumpa cikgu nak tanya pasal yuran dsb
Tapi kata cikgu Yuran PIBG belum lagi, cuma boleh booking nametag je
 Ni kelas Yaya
Yaya ni suka sangat duk kat tepi tingkap. Tahun lepas pun camtu jugak
Tapi kesian la Yaya dapat duduk belakang sekali

Anak buah hasben aku lak kat kelas sebelah

Syahir ni pun suka beno duduk tepi tingkap tu.. Katanya senang angin masuk..hehehe

Apa2pun, rajin2 belajar ye budak2....
Dengar cakap cikgu, jangan malas2...


3 comments:

Nafira usof said...

alahaiii.. belakang sekali.. rindunye zaman skolah dulu bila tengok gambar n3 nih.. kalo saya dulu.. berebut duk tengah2 kelas.. kekeke

Kesuma Angsana said...

selamat tahun baru ye dear

mr icham said...

Duduk belakang...style aku...boleh tengok satu kelas...boleh main main...ha ha ha...apesal turun kelas weh darjah 2??? Merosot ke???dok tepi tingkap boleh ushar luar...kalau ada orang buang angin senang nak melegakan nafas...kakaka...