Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, December 14, 2012

SEMINGGU BERSAMA KONJAC SPONGE

Semenjak mengandung, aku ni adalah sangat malas nak mengisahkan hal ehwal kulit muka aku
Dah cuci muka dengan pencuci muka muka tu pun dah kira rajin la tu
Bab toner, moisturizer & masker tu memang dilupakan terus

Bebaru ni come across dengan iklan Milkadeal pasal Konjac Sponge
Dulu aku pernah gak come across pasal Konjac Sponge ni
tapi masa tu tak femes lagi
[kalau nak beli kena kirim kat sapa2 yang selalu pegi Jepun]
Tapi Konjac Sponge ni dah lama dah femes kat Jepun nun..

Bila iklan tu masuk kat inbox email aku, cam eksaited la pulak nak beli
Boleh kata murah la jugak berbanding harga pasaran
Beli banyak lagi murah tapi nak buat apa aku beli banyak2 kan
Lagipun sebiji sponge tu tahan jugak 2-3 bulan
Sesuai la untuk orang malas cam aku..


Sapa tak tau ni la rupe Konjac Sponge tu
Cara nak guna, kena rendam dengan air suam dulu, kasi dia kembang, pas tu perah airnya, pastu tonyoh2 je la kat muka. Tonyoh la selama mana korang suka. Senang je... Kalau nak bubuh sedikit pencuci muka kat span tu pun boleh je... 
Lepas guna, bilas dengan air suam, perah lebihan2 air pastu gantung la biar dia kering. [Kat span ni ada tali tau.. senang nak gantung]
Sepanjang aku guna span ni, memang kulit rasa bersih je.. Nak2 pulak kulit aku ni jenis berminyak
Selalu aku pakai sebelum nak tidur.. so kulit memang rasa bersih & lembut gitu
Yang pasti , banyak blackhead & whitehead aku dah berkurangan...




Kalau ikutkan banyak je pilihan Konjac Sponge ni
Tapi kat Milkadeal tu ada 3 pilihan je --> Original [putih], timun @ aloe vera [hijau] & arang [hitam]
Aku beli 2 iaitu yang hijau & yang hitam tu
Buat masa ni aku guna yang hijau tu dulu
Yang hitam tu simpan spare nak pakai dalam pantang..hehehehe


Oh ye, sponge ni tak semestinya untuk muka je, satu badan boleh guna
Sesuai untuk seisi keluarga juga... termasuk la baby...



Kalau teringin nak beli pi jengah offer Milkadeal kat SINI

Video tutorial pun ada kat youtube... search je la kat situ

So far parut2 aku tak hilang lagi [baru seminggu kan]
Nanti kalau ada improvement, aku story lagi... Chow!



5 comments:

Unknown said...

oohh.. cam best jer.. nak tengok detail pasal span nih lah.. tq~

Unknown said...

Cam best je..nieza tak pernah pakai sponge muke..serious tak pernah...

Queen said...

mcm best..dan dh beli..seb baiks empat..

Anonymous said...

bagus ye sponge ni

agceranutrition said...

Kat mana ade jual?sy try clik kat link tu x boleh pulak...