Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, December 10, 2012

MANDI MANDA

Lepas lunch pi cari taman KLCC lak
Saja la nak bawak anak2 main kat playground yang besar tu
Hari adalah sangat panas okeh.... takde tanda2 nak hujan pun
Sampai kat area playground aku kasi la anak2 aku main

Disebabkan panas, aku tanya la anak aku nak mandi kolam ke idak
Kalau ikutkan diaorang, memang la nak mandi
tapi sebab kata takde baju spare, so terbantut la hasrat
Walhal diaorang tak tahu yang aku dah spare baju spare & tuala untuk tujuan mandi manda
[Aku kan dah buat servey awal2]
Kalau yang tak tahu, kat situ ada kolam yang budak2 boleh mandi
Untuk budak2 je tau... mak & bapak budak adalah tak dibenarkan sama sekali mandi 
Ala.. air pun tak le dalam... takat2 betis je

Kami dapat port bawah pokok ni.. Redup la sikit..


Happy sangat la budak2 ni...
Memula aku yang monitor diaorang pastu dah tak larat nak berdiri hasben aku pulak take turn
Siap hasben aku senseng seluar masuk dalam kolam
Aku idak le sebab aku takut licin.. nanti jatuh kang sapa yang susah kan...

Sambil2 menunggu anak2 mandi , aku snap la gambo twin tower tu
Bukti tu dah sampai sini..heheheh [dasar jakun]
Dekat 2 jam gak le anak2 aku dok berendam dalam kolam tu
Dah pukul 5 lebih, aku dah suruh naik.. siap2 nak balik

Masa kitaorang nak balik ni baru la air pancut ni ada
Masa kitaorang sampai air pancut ni tak pasang lagi
Cantik kan??? 

Nak balik ke stesen, kena la masuk dulu dalam Suria KLCC tu
Tapi kat entrance tu ada la deko2 krismas sikit
Harus posing dulu la kan...
Rusa je ada, santa claus takde la pulak.. 

Kasi can anak2 je la yang bergambar
Gambar mak bapaknya malas nak tangkap sebab muka pun dah berlengas2..hehehe
[Yaya dah cabut tudung dah.. rambut dah basah le katakan]

Sampai kat stesen LRT satu hal la pulak nak beli tiket
Barisan ya ampun... panjang giler... sabo je la
Akhirnya sampai juga ke stesen Jelatek dalam kul 6 lebih.. singgah solat Asar kat situ je
Pastu baru gerak balik rumah
Sampai rumah pun dah dekat pukul 8 mlm..
Memang seharian berjalan.. letih giler uols... tapi berbaloi2 la meluangkan masa bersama keluarga

Esoknya, krem kaki aku tau.. banyak berjalan sangat..hehehe
Hm.. itu je la cuti2 kami tahun ni kot..
Lepas dah beranak nanti kena fikir 10x kot kalau nak gi jenjalan mana2..

4 comments:

attyfir said...

dulu masa anak kty kecik2, kty rajin bwk mandi kt klcc nie.

cantik deco krismas kt klcc..harus bawak firdaus nie

mama aini said...

bestnya keluar dgn ank2 ke KLCC..thanks..

apdm said...

salam

asalkan anak-anak suka mak bapak pasti gembira ;)

munna said...

kalau pergi klcc mmg bawa anak2 pergi mandi kat situ