Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, December 17, 2012

KENDURI LAGI

Selagi tak habis bulan 12 ni, selagi tu la tak habis kenduri kawen
Semalam pun ada jemputan kahwin anak jiran aku
[to be precise, anak bekas babysiter Yaya dulu]
Kiranya kitaorang ni jadi rombongan pihak lelaki la

Yang seronoknya, satu lorong rumah kitaorang pi berarak ke rumah pengantin pompuan
Rasa meriah sangat2.. sampai jem lorong rumah aku tu..
Rumah pengantin pompuan tu tak le jauh sangat dari rumah kitaorang
Tapi kena naik kereta jugak le.. kalau jalan kaki memang jauh le
Yang laki2 ramainya naik motor je.. senang nak parking kekdahnya

Kalau ikutkan pengantin bernikah pada hari Sabtu
Semalam kenduri & majlis bersanding je
Buat pun kat dewan je... kalau nak buat kat rumah memang tak muat le kot gamaknya
Alhamdulillah semuanya dah selesai semalam
Makanan pun boleh tahan sedapnya..
sampai aku rasa nak tambah juga tapi segan & malas nak pi cedok lagi for 2nd time 
[dah memang spare perut nak pi makan kenduri kononnya]
Cuaca pun tak terik sangat.. ok le

Sebab pegi kenduri orang, so malas nak snap gambar beria
Nak pi menyendat dalam dewan tengok pengantin bersanding dengan perut besar ni payah gak
Dah agak2 orang dah surut dalam dewan baru aku pi tengok pengantin
Siap ajak Yaya... ni je le sekeping gambar pengantin yang aku sempat tangkap

Pengantin lelaki tu la anak kepada jiran aku tu
Kitaorang panggil dia YEOP je
SELAMAT PENGANTIN BARU


7 comments:

Queen said...

mmg seronok kalau pikenduri jiran ni..santai je kite pegi =p

AdaM Hawa said...

bulan 1 slow dah nnt kak..

Rinna said...

Bulan 12 mmg bulan makan kenduri aje laa yer..

Sweet pengantin..baru tuh..

AKW-Adait said...

assalamualaikum sy dari Program Apa Kata wanita bersama Zamzarina..sy nak jemput blog Syani untuk dipaparkan dlm segmen blog pilihan..boleh Syani email saya di sqina@yahoo.com atau call office 03-22829953 (sakinah).
saya cuba cari alamat email syani tp xjmp..

Cho Zila said...

selamat pengantin baru yeobdan isteri... kekal bahagialah hendakneyr...

munna said...

cantik pengantin.... tahniah buat mereka

Anonymous said...

mmg musim dia kan skang ni