Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, December 20, 2012

MACAM2 HAL KALAU CUTI

Kan aku habaq aku apply AL semata2 nak pi klinik untuk buat MGTT tu
Lepas setel semua hal kat klinik, aku pi singgah bank nak bayo duit rumah
Dah alang2 cuti ni dah penuh la agenda aku nak buat apa2 hal yang belum setel lagi

Jarak bank dengan klinik tu tak le jauh pun
Masa blah dari klinik semuanya smooth
Sampai kat area bank aku pun parking mana ada tempat kosong je
Betul2 dapat depan bank.. tapi kira cam bloking jugak le
Sebab aku rasa aku nak singgah kejap je so aku tak risau sangat le
Kalau ikutkan bukan le blocking sangat pun sebab kereta kancil tu parking kat atas kaki lima kedai
Maybe la dia owner kedai kot...
Aku parking betul2 la dalam petak parking tu..

Nak dijadikan cerita, lepas setel urusan kat bank, aku pun nak blah ke KKB pulak
Nak singgah Tabung Haji kononnya.. nak gi simpan duit anak2 yang dah terperam lama tu
Sekali bila nak start enjin, enjin tak nak start pulak
Ah sudah! Buat hal la pulak kereta ni
Aku try banyak kali pun takleh jugak
Bila nak call hasben, kredit pulak habis.. adoyai....
Sib baik la ada 7-E kat situ... maka beli la aku top-up sepuluh hinggit
Bila dah top up terus call hasben cakap kereta takleh start
Dia suruh tunggu dia datang.. dah le panas... berpeluh2 mak buyung menunggu
Akhirnya en suami datang menyelamatkan bini buncit dia.. siap bawak jumper
Dia memang dah tau bateri kereta Wira tu dah kong...CIS!

Lepas berjaya hidupkan enjin kereta, aku tukar kereta dengan hasben
Sebabnya aku nak singgah sekolah beli buku Yaya yang takde lagi
Kensel hasrat ke KKB dibuatnya...
Lepas beli buku, aku terus gi kedai beli lauk untuk lunch
Ate... aku kan lapo sebab tak makan lagi...
Malas aku nak masak2 dah... aku cuma masak nasi je..

Petang pulak [lepas hasben aku gi keje] aku bantai tido kejap
Lepas Asar, aku masak air. Pastu aku mandi & semayang Asar
Siap pesan kat Yaya tolong tutup api kalau air dah masak
Lepas aku turun, aku tanya Yaya, air dah masak ke?? Dia kata belum bunyi lagi
Aku pun keluar rumah cadangnya nak pi beli keropok lekor
Sekali kakak tu tak meniaga pulak... terus je aku pi tuju rumah Cik Besah 
[Sebab aku nampak dia duduk kat luar]
Sembang punya sembang, dah sampai Maghrib
Bila balik rumah, aku nak simpan air panas dalam flusk la kononnya
Sekali tengok dapur aku tak tutup, tapi api takde... patut le cerek aku jerang air tu tak bunyi
GAS HABIS la pulak!!!! 
Nak tak nak kena la mintak tolong Pak Mentua aku belikan gas 
[dah alang2 dia nak pi hantar anak buah aku  ke tuisyen]
Aduhai... macam2 hal kalau aku bercuti ni.. sabo je la..

4 comments:

Queen said...

mcm dah jatuhditimpa tangga..sabar jela =)

Unknown said...

hahahaha..
aduhai~ macam2 kes jadik.. nasib semua boleh handle.. keh keh keh

Eliss said...

mcm2 dugaan pulak bila cuti.

Anonymous said...

he he kes biasalah tu