Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, December 3, 2012

LUNCH OF THE DAY

Jangan mengketawakan aku tau kengkawan
Sebab ini adalah percubaan pertama dalam hidup aku
Nak buat beef steak la sangat...huhuhuhu

Memandangkan daging korban belum bersentuh so aku decide nak buat beef steak
Cewah... tak pernah2 hayat aku masak benda ni
So semalam dengan semangat wajanya turun ke dapur untuk prepare lunch
[Daging tu aku dah perap dari malam sebelumnya]
Siap buat blackpepper sauce lagi tu.. [tapi kalernya tak berapa cun]

Jeng..jeng..jeng... 
Inilah hasilnya.... walopun tak berapa sempurna 
Sebabnya aku pakai benda yang ada kat rumah je
Amacam ohsem tak???
Jangan terpedaya ye... idak le sedap sangat pun
Kena ejas sikit2 lagi baru ok kot
[amatur la katakan]

Yang hangus2 hitam2 tu, adalah bahan perapan yang terlebih aku panggang
Heheheheh...
Tapi cemana nak bagi daging tu moist ek?? 
Yang aku buat ni kering sikit.. sib baik ada sos blackpepper tu boleh la kaver sikit

*Jangan tanya aku resepinya.. Aku main taram je buat ni..

7 comments:

Abil Fikri Ahmad said...

Kira ok ler tu...tapi baked bean tu biar la lebih sikitt..

SYANI said...

Abg Abil,
Baked beans banyak tu je yang tinggal...

fizalinolie said...

Wah! sedapnya :)

Cik Diana said...

Wah. western nye dye. hehe

Queen said...

wow.. kire sedap dah tu.. nak bagi moist?.. jangan bake lama sangat =) hehe =p

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

wah mesti sedap ni...

Unknown said...

tetap terliur jugak tengok!!
sedapnyeee!!!