Tuesday, December 4, 2012

ILMU PAGAR ISTERI

Minggu lepas [ceh citer basi rupanya]
Masa on the way balik keje, aku dengar SuriaFM
Petang2 tu kan ada slot Semanis Suria dengan Ustazah Siti Norbahiyah tu
Aku tak ingat topik apa tapi rasanya bab suami isteri la
Salah satu point & ilmu yang baru aku tahu
SUAMI KENA PAGAR ISTERI SEBAIK SAHAJA DIIJABKABUL

PAGAR ISTERI  ni fes time aku dengar
Aku ni bukannya terer sangat bab2 agama ni
Tapi ilmu yang baru aku tahu ni wajar la kot aku nak share dengan korang
Lagipun benda ni salah satu daripada Sunnah Rasulullah.

Kata Ustazah tu, seelok2nya selepas je akad nikah 
Suami eloklah terus pagar isteri masing
[bukannya kurung dalam pagar tau]
Caranya senang je.... lepas selesai upacara akad nikah
Suami kena letakkan tangan kanan atas ubun2 isteri dan baca doa ni


"Ya Allah, Aku memohon kepadaMu segala kebaikan yang ada padanya, dan aku berlindung kepadaMu dari segala keburukan yang ada padanya. Ya Allah, berkatilah isteriku ini ke atasku dan lindungilah dirinya dari segala keburukan perbuatan orang2 yang dengki, perbuatan tukang sihir  dan perbuatan orang2 yang suka melakukan tipu daya"

[doa tu lebih kurang camtu la.. tapi yang versi Ustazah Bahiyah tu lebih senang tapi aku tak ingat  sebutir2 cuma maksudnya sama la dengan doa kat atas tu]

Seingat aku, suami aku tak pernah lagi buat benda ni pada aku..hehehehe
Tapi Ustazah tu kata, kalau suami tak buat masa akad nikah 
boleh buat mulai hari ini @ malam ni....


** Ilmu pagar suami ada tak??




5 comments:

Queen said...

haha.. tukau jela isteri ku kepada suami ku.. ku pagar ketat2.. =p

Qhaifa Nur said...

hubby tak buat dulu...lupalah tu SYANI...

Rasp said...

masa i akad nikah tu...
mula terkezut gak apsal dia buat cara ala-ala ustaz don tu buat...
lepas tu nampak mulutnya terkumat kamit...
wahhhh memang suspen habislah i sis....
dah habis settle majlis....
baru i tanya....
ooooo baru tau alkisah doa nie :)
lega rasa hati hehehehehehe...

Nieyxzha Hassan said...

Ade eh camni..isteri pagar suami takde... huhu

ijoks2009 said...

Pagar isteri je sebab isteri hanya boleh kawin dengan seorang suami jetapi suami berhak kawin sampai 4 jika mampu sebab tu tak boleh pagar,haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...