Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, April 2, 2012

WARKAH CINTA TEMAN-TEMAN

Ingat lagi zaman sekolah2 dulu, before tamat sekolah masing2 ada buku yang kita kasi kat member2 untuk deme tulis coretan terakhir. Kami panggil buku tu buku auto. Ada yang buat tiap2 tahun buku auto ni tapi aku buat masa aku form 5 je. Just before habis SPM, kasi la kat semua member2 yang rapat. Tulis la deme segala sejarah perkenalan la, cerita lucu la, pesanan la.  memori yang indah2 la antara kami semua.

Semalam saja la mengemas rak tv aku yang dalam tu ada macam2 buku & majalah. Tetiba aku ternampak buku hijau aku tu. Aku ambil & baca sehelai demi sehelai sambil tersengih2 baca coretan member2. Sampai anak & hasben aku tegur kenapa mama sengih & ketawa sorang2. 


Ni la buku auto aku..


Memori yang dah lebih 15 tahun tetiba teringat kembali. Malah ada juga yang aku dah lupa tapi bila baca tu terus terkenang kembali. Peh... macam2 cerita masa zaman sekolah dulu. 5 tahun aku di SERATA [sekolah aku la tu], macam2 suka duka dilalui. Siap kengkawan aku buat pesanan penaja untuk aku tapi aku pulak yang dah lupa..Hehehehe..
 Ni la antara coretan2 member2 aku...
[Rindu la kat korang semua]


** Tak habis khatam lagi.. Malam ni aku sambung.. Kena duk sorang2 baru feeling..

2 comments:

|| NaFiRaa || said...

alahaiii.. kita pon ade jugak dulu.. tapi tak tau gi mana dah buku2 tuh.. balik kg nanti nak try carik laaa.. kekekeke

bunga_rose said...

seronoknyee ada buku kenangan macam tu... mesti kenangan silam cam menari2 kat mata bila baca kan hiihi