Monday, April 2, 2012

BERURUT

Assalamualaikum....

Sekali sekala berurut ni memang syok kan. Badan pun nak jugak kena servis sekali sekala.
Banyak urat yang tegang,  dah masuk angin, dan sebagainya
Kalau ikutkan aku ni jarang gak berurut sebab nak cari tukang urut yang betul2 best memang la sangat susah nak jumpa. Tapi sejak aku dah pernah berurut dengan sorang kakak kat area rumah aku ni, selalu gak le berurut dengan dia. Aku panggil dia Kak Ayu. Memang puas hati dibuatnya. Tapi urut selalu pun tak elok jugak kan.. So aku urut la 3 bulan sekali.

Wiken lepas, baru je ada sesi berurut dengan Kak Ayu. Banyak la angin2 yang keluar. Tapi sebab aku plan nak mengandung, so takde la dibuat teknik goncang2. Teknik ni masa urut dengan Kak Ayu je yang ada. Ngan tukang urut lain aku tak pernah jumpa lagi buat teknik ni. Ye la kan, lain tukang urut, lain la tekniknya, ye dak??
Yang penting, Kak Ayu urut ni tak menyakitkan macam sesetengah tukang urut yang guna cincin la, duit syiling la. Pedih kulit aku dibuatnya. Ada sorang lain tukang urut masa aku bersalin hari tu, terlalu lembut la pulak.. tak rasa dia mencengkam sangat. Kalau tak terasa pun tak sodap juga.. Eeeeei macam2 la kerenah customer sorang nih..


 Ini la tempat perurutan aku... Kat ruang antara ruang tamu & meja makan je.. Senang la akak tu nak tawaf aku satu badan. 


Ni je minyak yang akak tu guna ---> bawang putih + minyak masak
[bawang putih kan elok untuk buang2 angin]

Proses nak urut ni makan masa 2 jam jugak le untuk urut satu badan. Sekarang badan sudah rasa lega... 3 bulan lagi baru urut lagi...


11 comments:

sakila's craft said...

sekali sekala berurut memang badan jd sedap, saya pun kalo balik kg mesti berurut...baru sedap rasa badan..

|| NaFiRaa || said...

waahhhh.. berurut!! saya nih penggeli.. sakit nye x sangat..geli yang lebih.. kekeke..

kat sana bape charge kalo urut 1 badan cam tuh???

lieyalatif said...

mmg syok dpt berurutkan...release rase penat2 kat badan...lieya plak pelik tak suke kene urut...rase geli semacam satu badan hahaahahaha...tu pasal ms dlm pantang doa cepat2 abis sesi berurut 3 hari tu hihihi...pelik lieya nie....

kakngah said...

smlm urut kt kmpung tak syiok sgt. makcik tu tgh tak sihat. tak larat ontua tu.

wida said...

oo..letak bawang putih yer.ingatkan halia je buang angin..ilmu baru ni.tq

SYANI said...

Sakila,
BEtul tu... lepas urut ringan je badan.

SYANI said...

Nafiraa,
Kat sini kalau satu badan saya bayar RM30 je [walopun kakak tu tak tetap harga].

SYANI said...

Lieya,
Penggeli rupanya... hehehehe

SYANI said...

Kak Ngah,
Nak cari tukang urut yang sedap memang payah kan..

~aYu~ said...

mnayk syok oo berurut ni.. lama dah tak berurut ni.. last time pantang last year.

AdaM Hawa said...

lame betul x berurut..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...