Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, April 26, 2012

PECAH KACA KENA TUMIT

Baru lagi hari Sabtu lepas aku terpotong jari manisku
Semalam pulak kena luka kat tumit pulak
Asalnya, 2-3 hari lepas, aku terlepas satu mangkuk dari atas meja
Maka pecah berderai la kan... pastu aku sapu la kat tempat yang kaca berderai tu
Tangan dah le sakit kan so cara sapuan pun tak berapa smooth
Ingatkan masa aku sapu tu dah habis la saki baki kaca tu

Semalam masa aku nak pegi ke ruang tamu, masa lalu kat bendul tu tetiba la pulak kaki aku cam tercucuk something. Ingatkan ada serpihan mozek yang pecah ke. Tengok2 tumit aku dah berdarah banyak. Cepat2 pegi masuk bilik air nak basuh darah tu. Yang laki aku pulak tengah mandi masa tu.. so sambil cuci darah cuci mata sekali la nengok laki bugil2...hahahahaha

Aku suruh hasben aku tengok tumit aku tu, dia kata ada kaca. So dia yang keluarkan kaca tu dari tumit aku. Walopun kecik je kaca tu tapi terasa gak pedih2 tu. Dah le tumit kan darah banyak, so lambat la darah tu nak berenti. Lepas keluarkan kaca tu cepat2 curah dengan minyak afiat.

 Tumitku yang terluka.. 
[Sori la gambar blur..]

Tengah lap darah yang mengalir sebelum sapu minyak afiat 

 Ini la bekas luka semalam
[tangkap pagi tadi]



**Macam2 hal bulan April ni...

5 comments:

Yana Halim said...

adoyaii.....dugaan betul. sabar le bebanyak. akak semalam pun seharian duduk kat hospital Serdang. Check pasal cyst tu. seram sejuk tunggu keputusan.

emarieys said...

aduh, sakitnya... kaca halus lagi sakit dan susah nak keluarkan

lieyalatif said...

aduh....mcm2 hal plalk hah....hope sume kace tu dah keluar ...takut melarat nanti...ape pun takleh pressure kan tumit tu dulu...kene kurangkan jalan tuh....

|| NaFiRaa || said...

alahai.. malang tak berbau yer.. luka kt jari x sembuh betul lg.. kena kat tumit plak.. tapi seriau jugak tengok gambar 1 & 2 tu~

eMMe said...

adui! saya tgk , saya lak yg rasa ngilunye, dah baik ke Sis? buh ubat byk2, cepat baik...