Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, June 28, 2010

Nak Teruskan Atau Berhenti Saja??

Selalunya bulan Jun memang due date untuk bayar apa2 profesional annual subscription [Profesional ke aku???]. Macam Bar Council (sape jadi loyer sure tau punya) pun due date bayar yuran sebelum  30/6 setiap tahun. Sama la jugak dengan MIA. Walaupun aku tak praktis sebagai CA tapi yuran keahlian kena bayar jugak.



Email dari MIA dah betubi2 masuk inbox aku tapi aku buat dek je.. Nak bayar ratus2 ni liat le sikit kan. Tujuan utama join MIA ni ofkos la sebab nak dapatkan keje yang bagus, gaji yang bagus jugak Tapi nampak gayanya dah 2 tahun join MIA ni still takde perubahan pun. [Masih tersadai di tempat yang langsung tak menghargai kelulusan aku]. Yang berubah cuma la bentuk badan yang makin mengembang di samping beg duit yang semakin mengempis. Ingatkan dengan sijil yang aku ada peluang cerah le untuk berhijrah ke tempat lain tapi hampa la wei..

Kalau korang kata aku ni putus asa, memang aku putus asa (di saat aku menulis ni la). Dah macam2 tempat aku sua cert aku ni tapi hampeh jugak. Persaingan sengit agaknya. Ingatkan boleh la glow in the dark dengan kelebihan yang aku ada tapi  still tak cukup glow kot untuk diorang. Entah le... Serasanya macam aku nak quit dari jadi MIA member la.. Membazirkan duit aku jer... Baik aku simpan je duit subscription tu untuk buat or beli benda lain.. Tetiba je aku rasa apa yang aku buat tu tak berbaloi langsung untuk aku. Terbang melayang duit ahkak beribu2 lemon! Keciwa la....

** Sekadar luahan perasaan yang takde kena mengena dengan korang pun...

5 comments:

Guru said...

banyak ke syania?
tapi mungkin satu hari nanti ada gunanya kan

myQza said...

duit tu burn terus ke atau kita leh claim balik. he he he he

SYANI said...

BANYAK GAK BERATUS LA...

SYANI said...

BANYAK GAK BERATUS LA...

SYANI said...

tEDI,
Tak leh refund tu yang tak best tu..