Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, June 4, 2010

Si Syani Sangat Pandai Dan Baikhati

Semalam kan aku kan dah terjadi terlebih pandai dan SANGAT baik hati.

Alkisahnya, masa aku nak pos barang untuk kastemer akuh...
Jeng..jeng..jeng...

Selalunya aku akan cek dulu pebenda barang2 yang aku nak pos tu
Ye lah, kot2 ada barang tertinggal ke, cicir ke apa.
Tapi semalam tah kenapa dengan konfidennya aku langsung tak cek
pehtu terus seal je beg plastik kurier tu.

On the way balik rumah, baru perasan henpon takde
Jenuh kelebek setiap sudut henbag & dalam kereta.
Pehtu baru teringat aku  letak henpon dalam beg kurier yang aku nak pos tu
Malangnya aku terlupa nak keluarkan sebelum dipos..
Wa!!!!   my henpon already on the way to Kepong lor!!!

Nak patah balik ke tempat pos tu sure kurier tu dah bawak
[sebab masa aku hantar tu van pos tu dah ade]
Lagipun masa tu aku dah jauh dah lokasi kurier
So aku terpaksa call kastemer aku inform pasal tepon tu
& terpaksa mintak dia pos balik pada aku.
[tah berapa lama lak aku nak tunggu tu...]

Aku dah le memang selalu bagi free gift pada kastemer aku
kali ni dah terlebih 'FREE' dah
extra free item iaitu henpon cabuk aku [ala... tepon motorola C168 je...]

Sib baik malam sebelum tu hasben aku  tukar tepon dengan aku
kalau tak telepon NOKIA aku la yang 'berjalan'.
Amacam??? Baik tak aku??? Siap bagi henpon lagi kat kastemer...
Sape nak, baik  korang order barang dengan aku... hehehe
[Cemana la aku boleh careless sampai tahap macam tu sekali???]

Disebabkan nanti aku gersang kalau takde tepon
[nanti customer lari pun riso gak!!!]
so aku terpaksa la gi ke MAXIS untuk dapatkan simkad baru
sib baik la kat Batang Kali dah ade Maxis Center
[tak yah la aku nak ke Rawang ke Selayang ke nak mengadu hal ehwal tepon ni]
Aku cakap tepon aku hilang & aku nak maintain no lama
Pehtu bayo RM10, dapat simkad baru, 2 jam kemudian dah boleh guna.
Tapi yang tak bestnya, semua no tepon orang dalam tu dah lesap le..
So member2ku sekalian, sila la nagi balik no tepon korang
kalau aku tak kontek korang tu, sesungguhnya, 
no tepon korang dah hilang dari simpanan aku...


** Pagi ni  tetiba teringatkan tepon motorola tu. Kalau ade sms masuk, selagi kita tak baca dia akan berbunyi. Sure nanti orang ingat ade bom lak dalam plastik tu... Pehtu aku dah le set alarm setiap pagi. Jenuh la tepon tu nak snooze... hehehe.. Mau pening kepala budak kurier tu nanti..

5 comments:

myQza said...

ekekkekeke.. dasyat. jgn nanti derang panggil SMART sbb rasa mcm bunyi bom jangka

Queen said...

xpela..rasanya no2 yang simpan dalam sim tu tetap boleh dapat balik...cuma sim tu dah tak boleh gunala....

=)

kelakar plak...saya pun selalu careless gitu...hohohoho..

tapi idakle sampai ter pos henpon..tak bawak henpon selalu la..

lily lotus said...

hihi..1st time dgr kes baik hati camni..harap u dapat balik the hp dengan selamat

Me said...

syani.. kalau ko pos kat k-rull confirm jadi HAK MILIK KEKAL hehehhehe

salmiah said...

He.he... tentu postage trcharge lbh, maklum la trlebih berat.