Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, June 22, 2010

Gelak Kejap : Part 1



MENJERIT BERSAMA

Lima orang budak sedang bermain ditepi sungai. Tiba2 salah seorang dari mereka terjatuh ke dalam sungai sedangkan mereka semua tidak tahu berenang. Lalu salah seorang dari budak2 itu menjerit ,"Tolong, Tolong". Disebabkan jeritan itu sangat perlahan dan tidak didengari oleh orang lain, lalu salah seorang bdak lain berkata, "Mungkin lebih baik kalau kita semua menjerit bersama." 'Ya.. idea yang sanagta bagus," jawab rakannya yang lain.. dan mereka semua menjerit," Bersama! Bersama!."



BAYI JEPUN

Herman: Saya dengar anda suami-isteri sedang mengikuti kurusu bahasa jepun. Kenapa?

Jamri : Kami barau sahaja mengambil seorang bayi Jepun yang berusia sebulan itu dari rumah anak yatim sebagai anak angkat kami...Jadi kami bimbang bila sudah besar nanti dia akan bercakap bahasa Jepun dengan kami.

Herman: ?????



MENU RESTORAN ITALI

Seorang pemuda membawa teman wanitanya ke sebuah restoran Itali yang sangat terkenal. Dia sendiri pun belum  pernah masuk sebelum ini, tapi demi mengambil hati teman wanitanya dia memberanikan diri untuk makan di restoran itu. Setelah mereka duduk dan memakan anggur yang disajikan, si lelaki mengambil menu. Kerana bingung melihat nama-nama aneh masakan Itali, dia memilih sembarangan... "Waiter, bawakan kami makanan Giuseppe Spomdalucci untuk 2 orang', kata lelaki tadi... "Maaf, encik", jawab waiter, "itu nama pemilik restoran ini!"


KULIAH

Seorang profesor sedang memberikan kuliah kepada 300 orang anak muridnya disebuah universiti. Kata profesor, "Kalau anda tidak berminat dengan kuliah yang saya berikan, anda boleh keluar bila-bila masa". Semasa kuliah berjalan selama 30 minit, sedikit demi sedikit penuntut di kuliah tersebut keluar sehingga hanya tinggal seorang sahaja. Setelah profesor menghabiskan kuliahnya, profesor itu berkata, "Terima kasih kerana sudi mendengar kuliah saya." "Tidak mengapa tuan, sayakan driver tuan", balas orang itu.

1 comment:

Izzah said...

:)
breses kambing tuh cantik..giginye pun sangat bersih...
-senyum kambing-