Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, May 2, 2014

MEI : ADA SUKA ADA DUKA

Alhamdulillah
Dah masuk bulan Mei dah kita ye
Salam Rejab juga untuk semua
1 Mei = 1 Rejab
[tak lama lagi dah nak pose dah kita kan..]

Bulan Mei tahun ni dimulakan dengan satu berita gembira
terutamanya bagi penduduk Selangor, KL & Putrajaya
Sebabnya catuan air sudah ditamatkan.... satu kelegaan di situ
Seksanya bila takde air ni..huhuhuhu
[Sampai sakit peranakan aku gara2 mengangkut ayor]

-sumber dari berita harian-

Ye berkuatkuasa 1 Mei, catuan air officially ditamatkan
[dah masuk sotkabo & tv tu baru leh percaya berita ni]

Dalam hari yang sama juga, ada perkara duka juga yang terjadi
Spek aku berjaya dipatahkan oleh Kakcik
Aduh..duh...duh... Dah le takde spek spare
Sebabnya spek spare tu pun dah dipatahkan juga oleh Kakcik

Nak gi kedai, tah bukak tah tak kedai spek kat area rumah aku ni
Lagipun kejadian berlaku dah petang
Petang semalam pulak hujan sampai senja..
Akhirnya berselotape je le...

Hari ni pulak kena keje
Jenuh cari tudung yang dapat menyembunyikan kecacatan spek ni
So kensel tudung bawal, pakai tudung awning je la 
Obvious sangat tak???
Pasrah je la weh..

** Balik keje karang baru nak singgah kedai spek..

1 comment:

Nafira usof said...

rasanye kalo pakai salotep warna putih jerneh tuh lagi ok kot. lagi x nampak spek tuh patah. hehehehe.

pandai yer kak cik patahkan spek mama dia.. mahal tu nak oiii.. hehehehe