Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, April 30, 2014

SENYUM DENGAN MESIN BASUH

Haritu kan aku ada merempan pasal mesin basuh aku yang sendu tu
Nak baca KLIK SINI

Pehtu masa aku nak basuh kain wiken lepas
Dia buat hal lagi...
Dengan air sendu, pehtu takleh spin
Bikin marah sungguh la... 
Wa..... rasa nak hempas itu mesin basuh

Pehtu aku godak2/goncang2 mesin tu sekali patah la pulak muncung kepala paip tu
Tak reti nak explain cemana...
Kat tempat warna merah tu la yang patah
Patutnya ada muncung kat situ kan
Tapi lepas kena godak terpatah la ia
Makanya takleh le nak kepit getah paip mesin basuh kat situ
Dan juga masa tu mencurah2 la air melimpah ke lantai
Dah satu koje lagi nak mengemop lantai yang basah.....

Lepas tu aku bior je la mesin basuh cenggini
Pehtu terus sms hasben ajak pi kedai letrik nak beli mesin basuh baru
Dah geram sangat le tu.... 

Tapi bila dah bertenang, aku suh hasben aku pi cari kepala baru untuk getah mesin basuh tu
Ada kot jual kat kedai hardware gamaknya
Alhamdulillah ada.... terus hasben aku tukar

Kelmarin basuh baju, tengok air meluru laju je masuk mesin
SENYUM  kegembiraan & kelegaan 
sebab takyah angkut air secara manual lagi sampai sakit2 pinggang
Rasa nak lompat bintang patplohpat kali

Cumanya masalah spin tu takleh diselesaikan lagi
Motornya dah rosak gamaknya...
[Spin yang bermasalah masa final spin tu je sebenonya]
Nampaknya kena la cari solution lain
Buat masa ni aku spin guna spin lepas bilas untuk pusingan kedua tu
[Kome paham ke apa aku cakap ni... gasakkkkkk la]


** Selagi boleh pakai, pakai je la dulu.

2 comments:

Nafira usof said...

Nasib boleh di gunakan lagi yer.
besar jugak bajet tuh kalo nak beli baru kan!

SYANI said...

Nafira,
Ye la.. Kena fikir banyak kali kalau nak buat pelaburan baru..huhuhu