Tuesday, May 27, 2014

MINYAK ANGIN YANG WANGI

Kalau sebut minyak angin, paling2 yang aku suka pakai cuma Minyak Cap Kapak
Takpun Tiger Balm [suka sangat bau dia...hehehehe]

Masa sekolah2 dulu ada sorang member aku ni suka pakai minyak angin
Tapi bukan pakai minyak cap kapak la
Botolnya kaler hijau dan baunya wangi sangat
Tapi masa tu aku idak le pulak tengok apa brandnya

Tetiba bebaru ni aku terdiscover pasal minyak ni
Tah cemana masa aku blogwalking terjumpa orang post pasal minyak angin ni
Terusssssssssssss teringat pada member aku tu
Dannnnnn petang tu jugak aku pi cari kat kedai 
[kebetulan memang nak singgah kedai sebab nak beli puting susu anak aku]

Jeng...jeng...jeng....
Inilah minyak yang aku cakap tu
Minyak angin cap lang
[aku ingat minyak masak je ada cap helang...hehehehe]
Ada banyak saiz  tapi aku beli yang paling kecik
Senang nak sumbat dalam henbeg...

Masa kena selsema hari tu aku titis minyak ni atas saputangan
Pastu nak tidur aku tekup kat hidung
Lega... saluran lobang hidung aku
Wangi pun wangi...
Ai like!!!

Tapi minyak ni takleh sapu kat budak bawah 2 tahun [kalau ikut pampletnya tu]
So aku tak le sapu kat KakCik
Aku sapu minyak telon ngan Vicks je kat dada KakCik 


Korang suka pakai minyak angin cap apa???




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...