Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, May 12, 2014

MENGIDAM SUP IKAN

Mengandung kali ni, teringin sangat nak makan sup ikan yang kecik tu
Aku ni tak tahu sangat nama2 ikan dia
Boleh kata fail la kalau bagi ujian nama2 ikan ni
Aku tau sikit je jenis2 ikan ni
Itupun jenis2 ikan yang biasa aku makan la...
Yang pelik2 serius aku tak tau...

Masa balik Ipoh awal bulan haritu
balik2  rumah mak, mak aku masak sup ikan ni
Memang kebetulan la sangat.... 
aku tak request pun nak makan sup ikan tu
Tapi dah nama mak agaknya... ada instinct gitu kan...
Ni yang sayang kat mak sangat2...

Ini le ikan yang aku teringin sangat tu...
Aku tanya mak aku apa nama ikan ni?
Katanya ikan kedera... takpun ikan belanak
Ikan ni kalau goreng pun sodap... nak2 pulak tang telurnya tu..
Marveles... ai tell you!!!

Korang panggil ni ikan apa ek????
Kat Batang Kali payah beno nak cari ikan ni kat pasar / kedai....



7 comments:

- dieyana - said...

kalau buat sup ikan, letak sup bunjut ikan ke? saya pun tk kenal nama ikan ni..hiihih..

SYANI said...

Mak saya tak pakai sup bunjut/rempah sup ikan pun

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Salam ukhuwah Syani,

Akak pun buat post ikan ni jugak.. akak panggil ikan belanak.. akak buat asam rebus.. tak pernah pulak akak buat sup.. nak cuba jugak nanti ni :)

akak follow #546 jemputlah ke blog kecik akak ye :)

Yana Halim said...

ikan belanak jeruk, sedap sangat tau...huhu...

Kesuma Angsana said...

mmg sedap sup ikan ni, tapi KA kalau buat suka wat sup ikan merah !

Queen said...

sedapnya sup ikan

yabang tak makan kalau buat sup ikan2 ni.. buat asam pedas dengan goreng berlado je baru makan

ros said...

Sedapnyer sup ikan.... Nyumssss :)