Friday, July 19, 2013

ZERO POINT!!!!!

Sapa pernah main zero point???
Ala.. permainan yang paling femes masa aku kecik2 dulu
atau kata lain main lompat getah...hehehehe

Sekarang ni mana nak jumpa lagi budak2 main permainan ni
Dulu masa kat sekolah rendah, kiranya aku ni ratu zero point jugak la
[lompat yang paras kepala aku lepas tau...]
Asal pegi sekolah asyik main zero point ngan batu seremban je
Lagi satu feveret aku main jengket a.k.a tengteng...
Nostalgia sungguh!

Pagi tadi masa aku basuh pinggan, terperasankan getah2 kat rumah aku ni dah berlambak2
Getah2 tu hasil pembelian kat PARAM le kebanyakannya 
Sebahagian getah2 yang ada

Dah takde keje aku pagi tadi lepas kemas2 dapur, aku pun jalin la getah2 ni jadi panjang 
Senang nak main zero point nanti...
[aku nak ajar Yaya ngan Adib main benda ni...hehehehe]

Budak2 sekarang agaknya tak reti main mainan cam zaman aku dulu 
Zero point, tengteng, konda kondi, galah panjang,aci kejor, aci nyorok, baling selipar, susun tin --- budak2 sekarang mana reti
Paling2 tradisional aku jumpa pun depa main batu seremban ngan congkak je
Pastu kalau yang pompuan [Yaya la] asyik2 main sep sep sep.. tom..tom..tom.. 
[ish... tak mencabar langsung!]
Yang laki pulak video games/PSP/Tablet

Jom2 ibu2 semua.. kembalikan zaman kegemilangan kita kecik2 dulu.. 
Ajar anak2 kita permainan dulu2 yang pada aku tersangat la bestnya...


Ex SERATAIAN ---> jom main tarara boom boom boom boom!!!!



6 comments:

Nafira usof said...

alahaiii.. mengulit kenangan betol lah~dulu pon saya giat jugak main lompat getah nih.. sonok kan~ berpeluh2 kali main lompat getah nih.. budak2 sekarang mmg tak tau kot menan2 nih semua..:)

Queen said...

dulu sampaisanggup berkepam2 pakai seluar dalam kain sekolah semata2 nakmain zero point ni waktu rehat..haha

Qhaifa Nur said...

sekarang ni susah nak nampak budak gegirl main lompat getah ni...
kalau zaman kita dulu inilah yang paling best nak tahu tahap ketinggian kita..lepas atau tidak...

Kesuma Angsana said...

hehehe kenangan zaman kecil2 tu !

Nurie said...

Dulu selalu main masa sesi sekolah agama..petang...lagi2 kalo lepas exam..
Belum pernah cerita kt anak cemana game nie dimainkan...

AdaM Hawa said...

bdk zaman skrg main game je.. tab.. ipad.. tu le permainan dia org..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...