Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, April 21, 2015

BIL ELEKTRIK SELEPAS GST

Memandangkan sekarang ni bil elektrik pun dah kena GST
Bulan ni memang berdebar2 la menunggu bil sampai
Penggunaan domestik macam aku, memang la akan kena caj GST sebab penggunaan memang akan melebihi 300kWj..
Tiap2 bulan memang bil letrik aku mencecah RM130++

Sabtu lepas tengok2 dalam peti pos
Dah ada dah bil elektrik tu
Huish... debar2 nak nengok amaunnya


Tu dia.... amaun yang kena bayo bulan ni..
Takde la beza sangat pun... kira rate average aku la ni...hehehehe




Compare dengan bil bulan lepas
Idak le banyak beza pun
Bahkan, lagi kurang pulak jumlahnya bulan ni...
Erm...... nak kata ada buat langkah2 penjimatan bulan ni, idak juga rasanya
Ekon tetap juga bukak dari senja sampai pagi...




GST???
Berapa GST aku kena bayo ye...
RM2.22  tu la GST aku
Kalau tak kena caj, dah jimat duit letrik aku 2 hengget kan
Tapi nak buat cemana, selagi duduk kat Malaysia, bayo je la kan
Kang tak pasal2 kena duduk Uganda pulak...huhuhuhu





2 comments:

Nieyl said...

Singgah pagi...
kite punye bil letrik last month dlm rm25 je..bukan nie sebab ekon dr malam ke pagi..sbb panas sgt kan cuaca malam skrg nie...tak tahu la berapa..risau jugak nie....

~aSHa~ said...

cuaca panas skrg ni mmg elektrik melambung2....

tapi ada pengurangan pulak tu kan..
tahniah la..pandai berjimat ihihihi