Wednesday, April 1, 2015

APRIL 1ST

Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar, semua..

Hari pertama bulan baru
Hari pertama pelaksanaan GST
Macam2 hal la kan...
Tapi yang kecoh pasal harga top up kan?
Patutnya tak kena GST, tapi bila bayar kena caj 6% pulak
Rupanya caj dari kedai yang jual top up tu, bukannya dari syarikat telco
[cemana la pengguna tak konfius kan???]

Pagi tadi beli kuih untuk Adib bawa sekolah
Alhamdulillah, harga masih sama
takde kenaikan pun walopun 1 sen
Masih lagi 3 biji = RM1

Meh nak belanja gambar Jasmin pepagi ni sebelum pegi rumah IBU
[IBU = babysitter]

Budak yang payah nak senyum
Nasib2 la kalau dapat tangkap gambar dia tengah senyum
Mostly masam je macam gambar yang kiri tu

**Sekarang sudah ada gigi 3 batang.



5 comments:

Sura Mohd said...

suka tak suka..terpaksalah hadap..terima kasihla Pak Jib..bagi hadiah GST ni..
Dah besar anak dara tu..comey..:)

Daddy Ziyyad said...

peniaga mmg kata TANPA GST..
Tapi harga perlu naik, demi menampung kos yg meningkat katanya...

idzwa kamaruddin said...

khabar tak baik..hahaha..

Ann Ishak said...

comelnya bila dia senyum

lieyalatif said...

sana sini pasal gst..semlam naik muntah tgk pic resit kat fb ekekekeekek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...