Thursday, April 10, 2014

CATUAN AIR SAMPAI RAYA???

Malam tadi dah keluar Buletin Utama pasal catuan air 
My oh my.... sambung lagi 3 bulan ko...
Aku yang dah sebulan lebih mengalami catuan ni pun adakalanya rengser je rasanya... 
Inikan pulak disambung lagi 


Tapi dalam pada tu masih lagi bersyukur air masih dapat dibekalkan selang 2 hari terus ke paip dalam rumah
Sebabnya masih ada tempat lain yang catuan sampai berbulan kan
Siap kena angkut air dari lori tangki lagi... KESIAN diaorang...

Aku yang lalu Empangan Batu hari2 memang nampak kesurutan air tu
Paras air makin rendah even hujan turun dengan kerap
Katanya lagi walopun hujan tapi masih belum mencukupi nak tingkatkan paras air di empangan

Kenot imejin bulan pose kena melalui catuan  air ni
Time raya lagi la pulak.. alamatnya semua makan dalam pinggan kertas / polisterin je la
Pastu aku nak berpantang pulak... adui... 

Ya-Allah, kurniakanlah kesabaran kepada kami semua untuk melalui ujianMu ini...

1 comment:

Nafira usof said...

huhuhu.. x leh nak bayangkan bulan pose dan raya x de air. huhuhu.
owhh.. Syani memang lalu kot empangan eh. maknanye betol lah air empangan x naik2 walaupon hujan turun.

Semoga Allah akan melimpahkan kasih sayangNYA pada kita semua.. kena banyakkan berdoa padaNYA. huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...