Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, May 25, 2011

TRAGIK!!! JANGAN SESEKALI TINGGAL ANAK DALAM KERETA

Peringatan untuk semua ibu bapa...
yang belum jadi ibu bapa pun ambil la iktibar dari kejadian ini

Dah banyak kes berlaku pada anak
kalau mak bapak tinggalkan anak2 dalam kereta
kena culik la, kena rompak la, kena langgar la, accident la
dan baru2 ni mati kepanasan dalam kereta



Gara2 bapa tergesa2 nak menghadiri pengkebumian
bapa tu terlupa pulak akan anak yang tertidur dalam kereta
dah le parking kereta tengah panas
maunya anak tak macam duduk dalam oven
kalau kita pun lemas, inikan pulak budak umur 3 tahun

Forgotten girl dies in car

Tumpat : In a rush to attend a counsin's funeral, a man forgot about his three-year-old daughter who was sleeping in the car uder the blazing sun about 500m away from the cemetery at Kampung Morak near here. By the time he remembered about her more than an hour later, the girl had already suffered serious heatstroke.
Berita penuh boleh baca kat SINI


** Ingat! Ingat di mana anak anda berada...

5 comments:

atty's said...

dah byk kali benda ni dah terjadi.knp lah tak amik iktibar.

Ieda Al-Habsyi said...

sedihnya weh...

zih@n said...

benda dh jadi..mmg kena slalu beringat...=)

e.l.i.s.s.m.i.e said...

Ya Allah..moga dijauhkan..amin

alimaz kembara terasing said...

ya allah... kesian adik ni... pilu baca paper...