Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, May 30, 2011

JOM MEMBERSIH LAMAN!

Wiken lepas, memandangkan cuaca pun agak baik
dah tak hujan macam selalu
dan memandangkan laman rumah aku yang tak sedap langsung mata memandang
dengan rumput rampai yang semakin memanjang
so hasben aku pun koling-koling la Awe si pemotong rumput

Awe ni dah memang sign kontrak tak rasmi dengan kitaorang
jadi gardener tak rasmi sebulan sekali
sebabnya dia je yang ade mesin potong rumput tu
sonang la cenggitu sebab kalau laman dah semak
tepon je dia.. sure dia datang...

Ahad lepas, laman dah dibersihkan
pokok2 pun dah trim kasi lawo
mana dahan2 yang dah tak berapa bermaya tu, dah dicantas
bersungguh si Awe nak memangkas dahan pokok geti yang hidup segan mati tak mahu tu.

lepas buat keje kami bagi upah
so far sangat puas hati dengan keje si Awe ni
kemas je dia potong rumput
lepas Awe selesai mesin, tuan rumah le kena bersihkan rumput tu
nak harapkan aku... sori la... so sape kena buat?
Cik Abe aku le.....

1 comment:

gedek! said...

bestnya rumah ada laman!

Rumah ku tiada jua...!