Tuesday, September 9, 2014

PETI AIS PUN NAK MINTAK DUIT KE???

Hari tu mesin basuh
La ni peti ais pulak
Mesin basuh pun tak tuko lagi
Peti ais pulak dah bikin problem

Hal mesin basuh tak setel lagi
Nak tunggu bonus kot2 ada tahun ni
Boleh la aku tibai mesin basuh 20kg...hahahaha

Peti ais aku tu sama baya juga dengan mesin basuh tu
Kiranya macam umur Aleeya la
Sebabnya aku beli masa aku pindah ke Batang Kali
Masalahnya sekarang, tah kat mana silapnya
Kat bahagian bawah pun dah boleh jadi beku uolsssss
Kira frozen gitu
Aku cek setting, still cam biasa
Means idak le rendah sangat temperature
Lagipun aku tak pernah usik pun setting peti ais tu

Minggu lepas ada la hasben beli sayur untuk stok seminggu
Baru sehari simpan dah lecur dibuatnya
Siap ada ais2 lagi..
Habis rosak sayur aku....



Sayur2 ni aku letak kat para bawah sekali tau
Dia beku macam kita letak dalam freezer
Air masak yang simpan dalam peti ais tu pun boleh jadi ais batu
Kalau nak minum memang kena biarkan dia cair dulu ... jenuh la...

Korang punya peti ais pernah jadi cam aku tak???
Camne nak buat ye??
Nak kena tuko peti ais baru gak ke???

4 comments:

lieyalatif said...

ape kes tu syani...suhu mcm telalu sejuk....tempat adjust suhu tu dah okey kan? ermmm pelik gak tu..selalu peti ais ni problemney tak sejuk sebab gas abis...yg ni plak telalu sejuk...

Nafira usof said...

errkkk.. pertama kali dengar kes camnih!!! magikkk! hahahahaha
selalunye masalah peti ais..bahagian beku x membeku kan! ini masalah luarbiasa nih! hehehehe

NM03 said...

aik???? suhu tak betol kot...

Nieza Ishak said...

Syani,

fridge Nieza pernah jadi camni tapi lupa buat apa??

yang pasti kemas kasi bersih segal2 ..pastu off fridge barang sejam pastu on balik . So far takde masalah dah .. huhu.

try la mantahu takyah tukor baru..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...