Friday, September 19, 2014

DUET

Inilah kehidupan aku sekarang
Hadapilah dengan tenang...[ada masa nak tendang pun ada]
Ooopsss bukan tendang anak ye...
Nak tendang dinding je...

Aleeya dan Adib aku tak heran sangat sebab masing2 dah besar kan
Dah pandai bawa diri

Ni yang kenit2 ni... kadang2 memang menguji kesabaran sungguh
Nak2 pulak bila dua2 meragam bila hasben aku takde kat rumah
Sakit jiwa dibuatnya sebab tak tahu nak hadap yang mana satu

Bila dua2 tido... baru rasa aman dunia
Tido berduet
Aku la tukang enjut dua2 sekaligus tu kadang2
Kalau ada hasben, sorang satu la kena enjut buai
Toto kecik kat tengah2 tu jadi tempat aku duduk la sambil enjut buai kiri kanan

Ni si Jasmin dalam buai pink

Ni pulak si Amira dalam buai kain pelikat abah dia..
Jari mesti mau hisap.. baru boleh lena...

Bila dua2 dah lena, baru la mama boleh rehat sama..
[sambil lap peluh kat dahi... habis pilis ai..]
LEGA KEJAP!!!

6 comments:

Unknown said...

syani, bertabah yer... inilah pengorbanan seorang ibu... kak ina...

uncle gedek said...

buai guna kain pelikat sangat oldskool ya!

haha

uncle gedek said...

buai guna kain pelikat sangat oldskool ya!

haha

Miz Eija said...

bersabar ye wahai ibu... bersusah dahulu senang kemudian... hihi

munna said...

Bersabarlah.... Bila anak2 dah besar seronok je...

syariza09 said...

sekarang susah, esok2 senang..bersabarla huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...