Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, July 4, 2014

REZEKI RAMADHAN | KURMA YUSUF TAIYOOB

Kalau sebut kurma mesti ingat Yusuf Taiyoob ni kan...
Sebelum puasa hari tu singgah Giant Batu Caves 
sempat la beli kurma YuTa ni
Aku beli yang jenis SAFINA tu.

Semalam masa sahur tengok kurma dah tinggal 2-3 biji
Ingatkan petang nak singgah Bazar Ramadhan nak beli stok kurma
Tup..tup sampai opis dapat pulak kurma free
Sebabnya opis baru renew insurance policy untuk staf
So Prudential bagi la kurma kat kitaorang
Alhamdulillah... jimat duit aku.. tak yah beli kurma

REZEKI....

Walopun aku tak berapa gemo kurma madu ni
[sebab manis sangat pada aku]
Tapi ok la daripada takde kan...
Kurma madu ni aku suka blend je campur dengan susu + ESP

Kurma YuTa aku suka yang jenis SAFINA ngan WASEM
Yang jenis kering & bertangkai2 tu pun aku tak berapa gemar

Korang suka kurma yang mana?

4 comments:

Shark Kay said...

yusoff taiyub mmg pilihan,
kt umah ada safina n wasem,
xdek ler jemu makan yg sama je:)

Nieyl said...

Kurma pertama yg nieyl makan seumur hidup adalah kurma safia..huhu~ terus jatuh cinta...walaupun kebanyakkan org x berapa suke sbb die kering kan..tapi nieyl nie pulak x suke makan yg basah atau lembab.. muka yg sederhana mcm safia..:)

Nafira usof said...

Alhamdulillah.. rezeki tu~

Zura suka kurma yang basah2 n manis.. hehehe

Nory Zoulkefle said...

nory suka kurma YUTA kotak cmni, sedappp...isi dia lembut...manis gitu...eh mmg sume kurma manis kan...hehe