Thursday, July 24, 2014

NAK PEGANG TAPI TAKUT

Ni citer pagi tadi...
Hari ni awal pulak kakcik bangun tido
Teman orang bersahur lak tu...
Dah tu sampai ke time aku nak gi keje pun dia tak tido2 balik

Bila pagi2 tu sebelum Aleeya ngan Adib pi sekolah
aku suruh la Aleeya main dengan Amira
tengok burung ke, ulat ke, pokok bunga ke kat luar rumah tu
Takpun duduk2 atas buai je
Sementara aku kejut & kisahkan si Adib pulak
[si Adib pulak punya la liat nak bangun pagi]

Tetiba ternampak la pulak satu rama2 yang besar
Terbang rendah & hinggap kat rumput
Maka teruja la Kakcik nak tengok rama2 tu...

Tengok tu cam eksaited je.. siap tunjuk2
Bila Aleeya suh pegang, dia lari belakang kakak pulak

Last2 peluk kakak pulak
Takut kekdahnya..hehehehe

Apa la Kakcik ni...
Kalau kucing tu selamba je dia tunjal kepala kucing
Tarik ekor kucing pun berani
Tapi ngan rama2 pun takut...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...